Az európai járműipari szövetség (ACEA) számait elemezve azonban az is látszik, hogy még korántsem dőlhetnek hátra a piaci szereplők, hiszen a bő 1,4 millió darabos értékesítés ugyan valóban több a 2008 júniusában eladott mennyiségnél, ám abban a hónapban éppen 7,9 százalékos volt a forgalom elmaradása a 2007. júniusi értékesítési szinttől.
Másrészt ami a féléves adatokat illeti, a 27 EU- és EFTA-országban továbbra is jelentős, 11 százalékos a piac elmaradása a múlt év első feléhez képest, az új uniós tagországokban pedig 27 százalékkal kelt el kevesebb autó, mint tavaly ilyenkor.
Az azonban vitathatatlan, hogy 14 hónap óta elsőként a múlt hónapban haladta meg a személyautók forgalomba helyezése a bázist, és ebben különösen a „régi” uniós tagországok járnak jó úton: az EU15-ben a forgalom 5,3 százalékkal, 1,35 millió darabra emelkedett. Az ACEA ugyanakkor megjegyezte, az emelkedés annak köszönhető, hogy 13 uniós tagországban született kormányprogram a koros autók cseréjének támogatására.
Régiónkat viszont továbbra is sújtja a recesszió, az új uniós tagországok piacán még júniusban is 25 százalékkal kevesebb kocsi kapott rendszámot, mint a múlt év hatodik hónapjában. Csupán Csehországban és Szlovákiában bővült a forgalom, 18, illetve 57 százalékkal, e mögött azonban az államilag támogatott autócsere-program áll.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.