Az "a la carte" kínálatban az utas kiválaszthatja, melyik szolgáltatásra tart igényt, a légitársaság pedig ezzel növelheti bevételeit az utasok csökkenő számának ellenére. Az elemzés emlékeztet arra az amerikai lapösszeállításra, amely szerint a 14 legnagyobb amerikai légitársaság 28 különböző díjat számít fel a szolgáltatások után.
Van légitársaság, ahol a takaró és párna használatát kell megfizetni, de az elemzés szerint az ír Ryanair, amely Magyarországról is indít járatokat, a mellékhelyiség használatáért szed majd díjat. Sőt, a Ryanair azt is fontolgatja, hogy állva utaztatja a vele repülőket. Egy felmérésből ugyanis az derült ki, hogy az utasok háromnegyede ezt a kényelmetlenséget is vállalná egy egyórás útért, amennyiben nem kell érte fizetni.
A fapados légitársaság élen jár az új - és fizetős - ötletek kiagyalásában. Az online foglalásokért 5 dollár költséget számol fel, megszüntetve a check-in deskeket. A cégre rá is fér az ötletelés, hiszen a március 31-én zárult üzleti évben 169 millió eurós nettó veszteségbe fordult az egy évvel korábbi 481 millió eurós nyeresége.
Az elemzés megjegyzi, hogy a légi piac szűkülését a múlt év közepéig a magas kerozinárak okozták, azóta viszont a gazdasági válság miatt zsugorodik a piac. A kapacitások kihasználtsága 2009 februárjában négy éves mélypontra süllyedt, azóta már kis mértékű emelkedés figyelhető meg. A költségcsökkentésben már csak a biztonsággal, az ügyfélkapcsolatokkal, a márkavédelemmel és a fenntartható működéshez szükséges minimális hálózat megtartása tabu.
Az Equilor elemzése idézi a Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség (IATA) első öt havi adatait, amely szerint a légi forgalom átlagban 7,7 százalékkal esett vissza az előző év hasonló időszakához képest. Ezen belül Európában 7,8 százalékkal csökkent a forgalom. A legnagyobb arányú az ázsiai és csendes-óceáni térség légi forgalmának csökkenése, 11,5 százalékos. A második legnagyobb visszaesést Észak-Amerika "produkálta" 9,4 százalékkal. Egyedül a Közel-Keleten nőtt a forgalom, 6,0 százalékkal volt magasabb az előző év első öt hónapjához viszonyítva.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.