A jövő héten dönt a német kormány és a GM, hogy az előbbi által preferált Magna csoport, vagy az utóbbi által támogatott belga pénzügyi befektetőcsoport, az RHJI veheti-e meg az autógyártót.
A Magna-Szberbank-GAZ konzorcium két orosz tagja az állami tulajdonban lévő Szberbank, valamint a GAZ autógyártó, amelynek éppen a napokban ígért 180,2 millió dolláros állami támogatást Vlagyimir Putyin, hogy dízelmotorgyárat építsen.
A Die Welt június elején arról írt: Vlagyimir Putyin miniszterelnök személyesen irányította az Opel-ügylet szervezését, amelynek eredményeként autógyárat terveznek építeni Nyizsnyíj Novgorodban. A Volga menti üzemből néhány éven belül évi félmillió Opel autót kellene kiszállítani.
A mai bejelentés előtti utolsó állás szerint hárman versenyeztek az Opelért. Megerősítette korábbi ajánlatát az osztrák-kanadai beszállítói konszern, az orosz Sberbankkal és a GAZ autógyárral együttműködő Magna, új ajánlatot nyújtott be a Riplewood amerikai pénzügyi befektető belga leányvállalata, a belga RHJ International (RHJ) és pályázott a kínai BAIC is.
A 922 millió dolláros ajánlatot tevő BAIC konszern a Financial Times korábbi beszámolója szerint megnyitotta volna az Opel első kínai üzemét, amely kifejezetten az ázsiai ország számára gyártot volna autókat. A BAIC tervei szerint több európai Opel-üzemet bezárt volna, a németországi gyárakban pedig kínai importra akart termelni.
Részletek a holnapi Világgazdaságban
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.