Egyik nagy fogása a Malév volt, az orosz pénzből finanszírozott magyar légitársaság 30 Superjetre írt alá szándéknyilatkozatot, ha végleges szerződés is lesz, egymilliárd dollárt hoz a konyhára a SuperJet International (SJI) nevű olasz-francia-orosz vegyes vállalatnak, a Szuhojok értékesítő cégének. Ebben ugyan az oroszok kisebbségben vannak, de akkor is: a párizsi siker az európai és világpiacon való megkapaszkodás egyértelmű jele.
A Szuhoj eredetileg 150 gépre szóló megrendeléssel számolt az év végéig. Ehhez a számhoz már a párizsi show első napjaiban nagyon közel került, miután a Maléven kívül az orosz Avialeasing cég is bevásárolt, összesen 24 darab járművet kötött le 715 millió dollárért. Az első új Szuhojokat az örmény légitársaság veheti át 2009 decemberében, a többi megrendelő folyamatosan 2010 első negyedévének végétől. Az éves termelés 2011-2012-re már 60-70 darabra futhat fel.
A nagyratörő, most még velencei székhelyű Superjet International hamarosan Tesserába költözik, oda, ahol a főtulajdonos olasz Alenia Aeronautica is (AA) működik. Ezzel összesíthetik az előnyöket és meghódíthatják az európai és ázsiai piacot.
Tesserában most a polgári gépek katonai célú használatra való átalakítását és a járművek nagyjavítását is végzik. Három év múlva az SJI már 400 főt fog alkalmazni, ennek háromnegyede az olaszországi telephelyen dolgozik majd, a többiek a külföldi képviseleteken – mondta lapunknak Alesandro Franzoni vezérigazgató. A vezető azt is közölte, hogy a pilótákat a velencei és a moszkvai telephelyeken képzik.
Az orosz kormányzatnak is szívügye ez a program. Ennek jeleként első lépésben 100 millió dollárral akarja növelni az SJI alaptőkéjét és persze az orosz tulajdonos (SCAC) részesedési arányát, ami most 49 százalék. Ezután pedig 110 millió dollárral támogatja a tanusítási eljárást. Vlagyimir Putyin miniszterelnök elrendelte, hogy az állami Vnyesekonombank 250 millió dollárnyi hitelt adjon azon orosz légitársaságoknak, amelyek ezzel a típussal akarják frissíteni flottájukat.
Természetesen az olasz főtulajdonos révén más olasz beszállítók is jól járnak ezzel a programmal. Egyebek között a Pininfarina, amelyik a kabinok dizájnjáért felelős. Az olaszokon kívül több nagy francia, német és amerikai vállalat húz hasznot a programból. Az egyik legfontosabb tervező szoftvert a francia Dessault Systems szállítja, a logisztikai partner a Lufthansa Technik. Az orosz alvállalkozók mellett összesen 30 különböző külföldi cég vesz részt tervezésben, a gyártásban, az értékesítésben és a karbantartásban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.