BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tizenkét országban növelte részesedését a Mazda

Az európai autópiacot 2009 első felében a globális gazdasági visszaesés hatásai ellen való küzdelem jellemezte.

Az autóipar átlagosan 11 százalékot csökkent, néhány piacról – köztük Magyarországról – viszont még 60 százaléknál is nagyobb esést jeleztek. Miközben a gazdasági környezet nem támogatta az értékesítést, a Mazda képesnek bizonyult becsült piaci részesedését növelni 12 országban.

Az előrejelzések szerint hat piac – Anglia (2,4 százalék), Oroszország (3,5 százalék), Portugália (2,8 százalék), Szlovénia (3,3 százalék), Horvátország (3,4 százalék), és Lengyelország (1,1 százalék) – érte el mindenkori legjobb január-júniusi eredményét. További hat ország (Belgium, Svájc, Dánia, Norvégia, Törökország és Magyarország) pedig szintén piaci részesedés-növekedést könyvelhetett el.

Néhány piacon roncsautó-programokkal fokozták az autók iránti keresletet, ezek kezdeti eredményei azt mutatják, hogy különösen a mini autók szegmensére („A”) gyakorolt ez igazán kedvező hatást.

Bár a Mazda legkisebb modellje, a Mazda2 a kisautók szegmensében („B”) versenyez, az első féléves eladási számok szerint e programok hozzájárultak az 1,8 százalékos európai piaci részesedés eléréséhez.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.