A Business Week véleménye szerint a hamarosan beinduló program kihúzhatja a gödörből az olyan vállalatokat, mint a Whirlpool vagy az Electrolux.
Az akció keretében 50-200 dolláros támogatást kapnak azok, akik régi mosógépüket vagy hűtőjüket új, energiatakarékos modellre cserélik.
Az ősszel induló program a gazdaságélénkítő csomag része, a részleteket október közepéig dolgozzák ki a szövetségi államok.
Támogatás csak azokra a termékekre jár, amelyek megfelelnek a Környezetvédelmi Ügynökség és az Energiaügyi Minisztérium által meghatározott Energy Star szabványnak. 2008-ban az új háztartási gépek 55 százaléka tett eleget ezeknek a követelményeknek.
A háztartási gépek gyártói megszenvedték a válságot: tavaly 10 százalékkal csökkentek az eladások, idén júliusig a változás ismét -15 százalék. Az amerikai piac mintegy 40 százalékát lefedő Whirlpool az első két negyedévben 20 százalékkal kevesebb készüléket adott el, a svéd Electrolux számára pedig ez a tizenkettedik, csökkenéssel zárt negyedév.
Így nem csoda, hogy pozitívan fogadták a program hírét. Az Electrolux szóvivője közölte: "agresszív" marketing kampánnyal készülnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.