Az erőteljes forgalomesés a cég szerint amiatt következik be, hogy a 13 uniós tagország kormányai által támogatott autócserék mesterséges keresletet gerjesztettek, és amint elfogy a pénz, az inga - törvényszerűen - visszaleng.
Ráadásul - állapítja meg Jonathan Poskitt, a J. D. Power elemzője - az európai gazdaság 2010-ben is gyenge marad, így az idei előrehozott vásárlások miatt jövőre kerül igazán bajba az iparág.
Mint arról korábban beszámoltunk, Németországban a múlt hónapban 30 százalékkal növekedett az új autóeladások száma. Az év első hét hónapjában 27 százalékkal több kocsi kelt el, mint egy éve.
Csakhogy az autócsereprogram az év végén lejár. A német autóipari szövetség, a VDA kommentárja szerint a júliusi 340 ezres újautó-eladási adat bizonyítja, hogy tovább stabilizálódott a piac. A múlt hónapban is a legkisebb autók vezették az eladási listákat Németországban: a Fiat, a Peugeot, a Skoda és a Renault számára kedvező a jelenlegi gazdasági helyzet.
További részletek a holnapi Világgazdaságban
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.