BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Miért késik az Opel-döntés?

Németország a Magnát látná szívesen az Opel vevőjeként. A német autóipar szereplői tartanak attól, hogy ebben az esetben az Opel a kanadai beszállító segítségével juthatna előnyhöz. A német szakszervezetek a GM-et presszionálják, hogy döntsön, az amerikai kormány közölte: nem vesz részt az ügyletben. A GM igazgatótanácsa pedig nem fogadta el sem a Magna, sem az RHJ ajánlatát és talán mégis megtartja az Opelt.

Németország egyrészt azért nem támogatja, hogy a GM a belga befektetői csoportnak, az RHJ-nek adja az Opelt, mert az kijelentette: Detroit adott esetben visszavásárolhatja európai leányvállalatát.

Ezt pedig a németek nem szeretnék. Az Opellel kapcsolatos, hónapok óta tartó huzavona politikai üggyé vált Németországban, ahol a szeptemberben esedékes választások miatt kulcskérdéssé vált a több ezer munkahely és a cégbe fektetendő eurómilliárdok sorsa.

Angela Merkel kancellár úgy nyilatkozott: a Magna több állást tudna megmenteni – ezzel megerősítetett a kabinet korábbi, a Magnát támogató állásfoglalását. A német szakszervezetek igyekeznek rászorítani a General Motorst az Opellel kapcsolatos döntés meghozatalára, miközben az Obama-kormány hétfőn közölte: nem avatkoznak be az ügybe. 

Másrészt a német autóiparban és a beszállítói ágazatban vannak olyan hangok, ha a világ egyik legnagyobb alkatrészgyártója, a Magna vásárolná meg az Opel többségi részesedését, az Opel a Magnán keresztül hozzájuthat versenytársai új fejlesztéseihez.

Az Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, SEAT, Škoda mellett rövidesen a Porschét is felügyelő Volkswagen csoport elnöke, Ferdinand Piech például kijelentette, nem szeretné, ha a konszern egyik vezető beszállítója egy versenytárs tulajdonosává válna.

Mint arról korábban beszámoltunk, Egy német szakszervezeti vezető közlése szerint egy napon belül kiderül: eladja-e a General Motors német leányvállalatát. Hétfőn a Reutersnek nyilatkozó források elmondták: a GM fontolóra veszi, hogy sem a Magnának, sem az RHJ-nek nem adja el az Opelt – a leányvállalat megtartásához 4 milliárd dolláros tőkére lenne szüksége. A GM igazgatótanácsa pénteken mindkét vevőjelöltet elutasította és visszaküldte az autógyártót a német kormány tárgyalóasztalához.

További részletek a holnapi Világgazdaságban

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.