Németország egyrészt azért nem támogatja, hogy a GM a belga befektetői csoportnak, az RHJ-nek adja az Opelt, mert az kijelentette: Detroit adott esetben visszavásárolhatja európai leányvállalatát.
Ezt pedig a németek nem szeretnék. Az Opellel kapcsolatos, hónapok óta tartó huzavona politikai üggyé vált Németországban, ahol a szeptemberben esedékes választások miatt kulcskérdéssé vált a több ezer munkahely és a cégbe fektetendő eurómilliárdok sorsa.
Angela Merkel kancellár úgy nyilatkozott: a Magna több állást tudna megmenteni – ezzel megerősítetett a kabinet korábbi, a Magnát támogató állásfoglalását. A német szakszervezetek igyekeznek rászorítani a General Motorst az Opellel kapcsolatos döntés meghozatalára, miközben az Obama-kormány hétfőn közölte: nem avatkoznak be az ügybe.
Másrészt a német autóiparban és a beszállítói ágazatban vannak olyan hangok, ha a világ egyik legnagyobb alkatrészgyártója, a Magna vásárolná meg az Opel többségi részesedését, az Opel a Magnán keresztül hozzájuthat versenytársai új fejlesztéseihez.
Az Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, SEAT, koda mellett rövidesen a Porschét is felügyelő Volkswagen csoport elnöke, Ferdinand Piech például kijelentette, nem szeretné, ha a konszern egyik vezető beszállítója egy versenytárs tulajdonosává válna.
Mint arról korábban beszámoltunk, Egy német szakszervezeti vezető közlése szerint egy napon belül kiderül: eladja-e a General Motors német leányvállalatát. Hétfőn a Reutersnek nyilatkozó források elmondták: a GM fontolóra veszi, hogy sem a Magnának, sem az RHJ-nek nem adja el az Opelt – a leányvállalat megtartásához 4 milliárd dolláros tőkére lenne szüksége. A GM igazgatótanácsa pénteken mindkét vevőjelöltet elutasította és visszaküldte az autógyártót a német kormány tárgyalóasztalához.
További részletek a holnapi Világgazdaságban
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.