A kedvelt forró ital mennyiségi eladása 3 százalékkal nőtt egyik évről a másikra, és meghaladja az évi 1 600 tonnát.
Egyre keresettebbek a filteres gyógyteák. Piaci részesedésük értékben 23 százalékról 25-re nőtt 2008 augusztus-2009 júliusban.
Ugyanakkor a filteres fekete tea részaránya 23-ról 21 százalékra csökkent. A gyümölcsízű fekete tea mutatója, szintén filteres kiszerelésben stabilan 21 százalék. A filteres valódi gyümölcs tea piacrésze 15-ről 17 százalékra emelkedett.
Az átlagárak a négy legkeresettebb tea szegmensben 4-14 százalék között bizonyultak magasabbnak június-júliusban, mint a tavalyi hasonló periódusban. Legintenzívebben 2009. április-júliusban mentek fel az árak, de nem az áfa növelése miatt. Például a filteres ízesített fekete teákat júliusban átlagosan olcsóbban adták az élelmiszerboltok, mint júniusban.
Az értékben mért forgalom alapján legnagyobb szegmens, a gyógytea mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 4 százalékkal emelkedett: A tavaly június-júliusi, kilogrammonként 8 578 forintról idén a hasonló periódusban 8 936-ra.
Ugyanakkor a gyümölcsízű fekete teánál plusz 14 százalékot regisztrált a Nielsen; kilogrammonként 8 654-ről 9 857 forintra.
Teánál is teret nyertek a kereskedelmi márkák. Részarányuk a teljes forgalomból a tavaly június-júliusi 15 százalékról az idei hasonló periódusban 17 százalékra változott.
A tea kiskereskedelmi eladásában a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres üzletek pozíciója erősödött. Piaci részesedésüket – mennyiségben – 29 százalékról 32-re növelték.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.