A Volkswagen konszern pedig annak köszönhetően, hogy eladásai az átlagosnál jóval kisebb mértékben csökkentek, jelentősen javította piaci részesedését, és felkerült a harmadik helyre. Június végéig a GM már csak 12 ezerrel kevesebb járművet adott el világszerte, mint a Toyota, pedig a múlt év első felében még 274 ezer darab volt az elmaradása – derül ki az Automotive News iparági szakportál által összeállított legfrissebb statisztikákból.
A GM eladási eredményeiben természetesen benne vannak azok a márkák is, amelyek eladás előtt állnak (Saab, Hummer), illetve azok, amelyek gyártását megszüntetik (Saturn, Pontiac). A General Motors 80 évig volt a világ vezető gyártója, és a Toyota tavaly előzte meg.
Ez azonban igen sokba került a japán cégnek, hiszen a válságot megelőző időkben szinte erején felül növelte gyártókapacitását, hogy elhódítsa a kétes értékű címet. A krízis azonban kihúzta a talajt a Toyota alól, úgyhogy most az új elnök, Akio Tojoda vissza akarja kormányozni a birodalmat a mennyiségi gondolkodásmód felől a minőségi felé. Hét éve, amikor a Toyota világpiaci részesedése 10,7 százalék volt, az akkori elnök azt a célt tűzte ki, hogy 2010-re a részesedést 15 százalékra emeljék.
Tojoda elnök most azt mondja, hogy az erőltetett kapacitásbővítés kimerítette a cég erőforrásait, a piac összeomlása és a magas alapanyagárak miatt pedig az autógyártó évtizedek óta először lett veszteséges. A március 31-én zárult üzleti évben az üzemi veszteség körülbelül 450 milliárd jen (4,54 milliárd dollár) volt, pedig az eladott kocsik száma elérte a 7,57 milliót.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.