A díjnyertes Aero X tanulmány ihlette frontrészével, és masszív, alacsony karosszériájával az új 9-5 egy erőteljesebb, kifejezőbb formanyelv előfutára. A high-tech extrák közt megtalálható a pilótafülkékből ismert szélvédőre vetítés, adaptív fényszórók (Bi-Xenon Smart Beam), adaptív vezetési segédlet, Saab DriveSense állítható karosszéria-magasság valós idejű lengécsillapító szabályzással, kulcsmentes nyitás és indítás, háromzónás klíma, dinamikus parkolási segédlet, valamint a piacvezető összkerékhajtási rendszer, a Saab XWD hátsó eLSD-vel.
"Ezzel a modellel új korszak köszönt a márkára" – fogalmaz Jan Åke Jonsson, a Saab Automobile ügyvezető igazgatója. "
A sofőrközpontú utastér Saab hagyomány, a kivitelezés azonban új. A süllyesztett középkonzol finom szögben kapcsolódik a vezetővel szembeni kijelzőkhöz, miközben egy ízlésesen kialakított szellőzőnyílással is kegészül. A mélyen ülő kijelzők közt megtalálható egy repülőgépes magasságmérőt idéző kilométeróra, mely a Saab szellemi örökségére utal, és elsőként az Aero X-ben tűnt fel. A kezelőszervek mindegyike – így az opcionális, szélvédőre vetítő kijelző (Pilot HUD) is jellegzetes zöld háttérvilágítást kapott, melytől szinte megelevenedik a műszerfal. Az autó gyújtáskapcsolója, mely gyakorlatilag egy start/stop gomb, változatlanul az első ülések közti konzolon kap helyet, a váltó mellett.
A hi-fi kínálat csúcsa egy minden igényt kielégítő, térhatású harman/kardon hangrendszer, valamint egy 20 cm képátlójú érintőképernyőről vezérelhető navigációs rendszer, 10GB-os merevlemezzel a térképek és a zeneszámok tárolására. A nagyméretű középkonzol nem csak a multimédiás eszközök USB-s csatlakoztatására, de azok tárolására is alkalmas, ezenfelül része egy 12V-os hálózati csatlakozó is.
A hátul utazók függetlenül választhatnak zenét, illetve nézhetnek DVD-t. Kényelmükről a középkonzol hátsó részébe applikált kezelőszervek és az első ülések hátuljába épített kihajtható LCD-képernyők gondoskodnak, amikhez hagyományos, illetve vezetéknélküli fülhallgatók is a rendelkezésükre állnak. A maximális komfortérzet érdekében a hátul ülők saját szellőzőket és klímaállítási lehetőséget kapnak, függetlenül a kétzónás első szekciótól.
A Saab az új 9-5-öshöz minden idők leggazdagabb turbómotor-választékát tette elérhetővé, egyúttal fejlesztve azok hatékonyságát is. A modell bemutatásakor kétféle négyhengeres dízelmotorral lesz rendelhető, egy mindössze 139g/km károsanyag-kibocsátású, 160 lóerős, illetve egy 220 lóerős, kétliteres, benzines turbómotorral. A motorpaletta csúcsát képező 2.8-as V6-os blokk 300 lóerős, nyomatéka 400Nm, és kizárólag Saab XWD-vel együtt kapható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.