Mindent megtesznek az autókereskedők a vásárlókért: miután véget ért a roncsprémiumok korszaka, elemzők szerint árháború robbanhat ki, hogy felpörgessék az akadozó eladásokat - írta a Spiegel Online.
Az új autók eladásait a roncsprémiumokkal még sikerült felverni annyira, hogy a gazdasági válság ellenére is elérték, vagy átlépték a 2008-as szintet. Egyedül Németországban 2009-ben több mint 3,09 millió új gépkocsi talált, vagy talál még gazdára, amellyel meghaladják a 2008-as szintet.
Azonban a roncsprémiumoknak van egy különösen romboló hatása, amely a pillanatnyi eladási adatokban még nem tükröződik: a vásárlók többsége az állami támoogatás hatására előrehozta tervezett vásárlását, így idén vették meg azt az autót, amelynek megvásárlásával egyébként még évekig vártak volna. Az elemzők ezért különösen Németországban és Szlovákiában attól tartanak, hogy az autóipart igazán keményen csak 2010-ben fogja sújtani a válság.
Attól tartanak, hogy az eladások száma jövőre akr 3 százalékkal is csökkenhet: ez pedig már nem csak az autókereskedőket érinti. Egyedül Németországban 90 ezer munkahely kerülhet így veszélybe.
A kereskedők ezért nem zárják ki, hogy a vevők becsalogatása érdekében masszív árháború robban ki. A Spiegel Online becslése szerint jövőre akár 30 százalékos kedvezményeket is megcsíphetünk új autók vásárlásánál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.