Minimálisan ugyan, de felülmúlta az elemzői várakozásokat a Zoom: a pandémia online videóhívásokra specializálódott sztárja éves alapon 4 százalékkal bővülve, 1,18 milliárd dolláros bevételre tett szert a harmadik negyedév során, alig 20 millió dollárral ugorva meg az elemzői várakozások lécét, egy részvénye jutó eredménye (EPS) pedig 1,38 dolláron állt meg, 7 centet verve a konszenzusra.
A Zoom negyedéves profitja éves alapon 207 millió dollárra nőtt, messze meghaladva a tavalyi év azonos időszakában elért 141 milliós szintet. A vállalat friss beszámolójából kiderül, a Zoomnak az idei harmadik negyedévben 192 400 vállalati ügyfele volt, mindössze 800-zal több, mint az előző negyedévben.
Ennek a trendnek a megkerülése érdekében a Zoom bevezetett egy egyszeri használatra alkalmas jegyet, amellyel egy szervező egyetlen alkalommal használhatja a cég prémiumszolgáltatásait egy előadás megtartására,
a nézőközönség ebben a hívásban akár az egymillió főt is elérheti.
A kor trendjeiből pedig természetesen a Zoom sem akar kimaradni, a cég ezért hamarosan előrukkol egy saját mesterséges intelligenciás asszisztenssel, amely a platformon belül tudná összekapcsolni a különböző vállalati alkalmazásokat egymással és a résztvevőkkel.
A befektetők a javuló vállalati eredmények ellenére sem voltak elégedettek a várakozásokat csak minimálisan túlszárnyaló számokkal, a Zoom részvényei ezért 4 százalékot vesztettek értékükből a rendes tőzsdei nyitvatartást követő kereskedési időszakban. A cég részvényei ennek ellenére is 30 százalék körüli éves pluszban járnak, igaz, a pandémiás árfolyamcsúcshoz mérten 84 százalékos mínuszt mutat a papírok teljesítménye.
A Zoom előremutató várakozásainak felülvizsgált számai, friss eredményeihez hasonlóan, minimálisan, de az elemzői várakozások felett futottak be: a cég a 2025-ös pénzügyi évre 5,41–5,43 dolláros egy részvényre jutó eredménnyel számol, amit 4,66 milliárd dolláros bevételen érne el, ez egy nagyjából 3 százalékos éves növekedésnek felelne meg. Az elemzői várakozás EPS tekintetében 5,35 dollárról, árbevétel terén pedig 4,64 milliárd dollárról szólt.
A Zoom 12 havi elemzői célárkonszenzusa 77 dolláron áll, az ajánlást tekintve pedig a tartás az általános a szakértők körében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.