A szoftvert fejlesztő Intellio Kft. a megoldást a vásárlói viselkedés elemzése mellett a marketingkutatások megújítására és a még pontosabb célcsoport meghatározásra tervezte. Az arcelemző rendszer lehetőséget ad csoportok célzott elérésére, egy adott területen folyamatosan áthaladó tömeg vizsgálatára és a reklámok célzottabb eljuttatására a fogyasztókhoz. A hirdetések mérése mellett a rendszer piackutatási célokra is felhasználható.
„Az arcfelismerő szoftvert először az Intellio kiskereskedelmi marketing megoldás részeként emberszámlálásra fejlesztettük ki kiskereskedelmi üzletek és bevásárló központok számára” – mondta Princz Adorján, az Intellio technológiáért felelős ügyvezető igazgatója. „Az emberszámlálást követően fokozatosan haladtunk a kor és a nem egyre pontosabb meghatározása felé. Kiderült, hogy a szolgáltatás ekkor már régen túlmutatott eredeti szerepén. Korábbi funkcióján túl lehetővé teszi a vásárlási szokások feltérképezését és a hirdetések nézettségének mérését, ráadásul akár nem és kor szerint szegmentálva” – tette hozzá. A Kiskereskedelmi Marketing Megoldás az arc alapú emberszámlálás és elemzés mellett képes a hosszú sorok érzékelésére, valamint a frekventált vásárlói útvonalak feltérképezésére is.
Az új technológia a proaktív hirdetési rendszerek támogatására is alkalmas. A Digital Signage (digitális kijelzőkön megjelenő információkat futtató megoldások) rendszerekkel összekapcsolva a szoftver képes a megjelenő hirdetéseket, akár idősávra lebontva megjeleníteni, hozzáigazítva azokat a statisztikák alapján várható látogatóközönséghez. Így lehetőség van a kor és nem szerinti hirdetés szegmentációra, akár különböző idősávokban.
„Amikor a kamerából beérkezik a kép, a rendszer azonosítja az emberi arcot, megállapítja, melyik nemhez tartozik, milyen korú személyről van szó, és milyen mozgás várható a következő képkockához viszonyítva” – mondta Princz Adorján. Fontos, hogy a rendszer azonos hatékonysággal ismeri fel a világ minden táján élő népcsoportok tagjait.
A megoldás bárhol hasznos lehet, ahol automatikus tömegszámlálásra vagy demográfiai adatok összegyűjtésére van szükség, illetve azonnali információ szükséges egy adott közönségről. „A szoftver valójában a mesterséges intelligencia elvén működik, ahogy folyamatosan tanítjuk, úgy fejlődik a program és lesz pontosabb a kor, nem és egyéb paraméterek meghatározása.
A szoftver meghatározza: a megfigyelt személyek nemét és korát, az egy adott területre irányuló megtekintések hosszát. Emellett figyeli az adott területen elhaladó emberek számát és a potenciális célközönség méretét.
A rendszer az emberi arcokat 99.6 százalékos pontossággal ismeri fel azok esetében, akik a kamera irányába néznek, míg egyéb esetben 98 százalék az arány.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.