Kiskereskedelem. A szeptember 30-án zárult 2008/09-es üzleti évben 63,7 milliárd forintra emelkedett a Drogerie Markt (DM) üzletlánc árbevétele a tavalyi 60,4 milliárdról – jelentette be Wolfgang Strasser, a DM Kft. ügyvezető igazgatója tegnapi tájékoztatóján. Igaz, ebben némi szerepe lehetett annak is, hogy az üzleti év utolsó három hónapjában öt százalékponttal magasabb lett az általános forgalmi adó, ám a forgalom így is emelkedett, és ez nem csak a magyar hálózatra jellemző.
A Németországtól Bulgáriáig 11 országban több mint 2200 üzlettel jelen lévő DM konszern bruttó árbevétele ugyanis 11,6 százalékkal, 5,211 milliárd euróra emelkedett. A DM Austria csoport – amelyhez hazánk mellett régiónk további nyolc országa tartozik – 11,7 százalékos emelkedéssel, 1,463 milliárd eurós forgalmat ért el. A partnerországok 884 milliós forgalma 15,59 százalékkal bővült.
A forgalom ugyanakkor nem növekedhetett volna ilyen dinamikusan a hálózat bővítése nélkül. Az október elsején kezdődött 2009/10-es üzleti évben 91 millió eurót szánnak az osztrák DM és a partnerországok beruházásaira. Ebből 39 millió eurót az utóbbiak üzlethálózatának, 16 milliót pedig az ausztriai lánc bővítésére, illetve az üzletek felújítására fordítanak.
Szeptemberben kezdődött meg az új központi raktár építése az Érd Logisztikai Parkban. A héthektáros területen egy év múlva készül el a 20 ezer négyzetméteres raktárkomplexum, amely a későbbiekben további 5000 négyzetméterrel bővíthető. A 250 üzlettel rendelkező vállalat ugyanis már jó ideje kinőtte a törökbálinti Depo területén lévő raktár- és irodaépületet, hiszen jelenleg is további két raktárhelyiségre van szüksége a Depo és a Harbor Park területén. DK
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.