A piackutató cég szerint a vizsgált időszakban a forgalom értéke 73 milliárd forint volt, csakúgy, mint egy évvel korábban. A Nielsen adatai szerint a kiskereskedelemben az égetett szeszesitalok mennyiségi eladások szerinti rangsorát 19 százalékos részesedéssel a pálinka vezeti a bitter és brandy előtt, majd következik a vodka, likőr, vermut, whisky, rum és gin.
Az eladások értékét tekintve a bitter már korábban átvette a vezetést 22 százalékos piaci részesedéssel, míg a második a pálinka. A vodka és a bitter forgalma a vizsgált időszakban nemcsak értékben, hanem mennyiségben is emelkedett a megelőző egy évhez képest.
A mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagárak eltérő mértékben emelkedtek. A jövedéki adó 6,5 százalékkal nőtt 2009 júliusában. A legnagyobb forgalmú italok közül 14 százalékkal drágult a whisky idén augusztus-szeptemberben. Pálinkánál 10 százalékos emelkedést regisztrált a Nielsen, vodkánál 7, bitternél 6, míg brandynél 5 százalékot.
A mennyiségi eladások 78 százaléka a gyártói márkákra jutott, ez szinte megegyezik az egy évvel korábbi 79 százalékos aránnyal.
A pálinka ízei között továbbra is legnépszerűbb a körte, amelyre a mennyiségi eladások 30 százaléka jutott 2008 október-2009 szeptemberben. Ez 1 százalékponttal kevesebb, mint egy évvel korábban. Utána a barack és a szilva következik, egyaránt 23 százalékkal.
Az égetett szeszes italok bolti forgalma általában kevésbé koncentrált, mint a többi élelmiszeré. A hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb üzletek részaránya a mennyiségi eladásokból 34 százalék, 2008 október-2009 szeptemberben. A 201-400 négyzetméteres szegmens 6 százalékkal részesedett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.