Fritz Henderson a magas munkanélküliséggel és más negatív adatokkal indokolta véleményét, miszerint az autóipar teljesítménye 2010-ben 28 százalékkal a két évvel ezelőtti teljesítmény alatt marad. 2008-ban 16 millió gépkocsi kelt el, míg idén a GM vezérének véleménye szerint csak 11,5 millió talál gazdára az Egyesült Államokban – írja a Washington Post.
Az elmúlt napokban az árfolyamok felfelé indultak, a befektetőket a várhatóan jól alakuló vállalati gyorsjelentések bátorítják. A GM vezére viszont szembemegy a bikapiaci trenddel és hangsúlyozza: az átalakított vállalat még mindig nem került egyensúlyba, de megfelelő úton jár efelé.
Az 50 milliárd dolláros állami támogatással újjáélesztett vállalatóriás eladta a Pontiac, Hummer, Saturn és Saab márkákat és a megmaradó Chevrolet, Buick, GMC és Cadillac gyártására koncentrált. Henderson kiemelte a vállalati kultúra átalakításának jelentőségét, ugyanakkor a menedzsmenttel kapcsolatban maradtak nyitott kérdések. Az új GM vezetőinek jó része csak az autógyártónál szerzett tapasztalatokat. Henderson leszögezte: készek arra, hogy kívülről hozzanak be tehetségeket, feltéve, hogy "meg tudják magyarázni, hogyan fizetik őket". Henderson ezzel arra utalt, hogy a GM-nek az új menedzserek bérezési tervét előzetesen jóvá kell hagyatnia Kenneth Feinberg bér cárral.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.