Az ismert műszaki áruházakban 2 500 de akár 250 000 forintért is vásárolhatunk fejhallgatót. A Kosár Magazin tesztje választ ad arra, érdemes-e többet költeni egy "jó fülesre". A reklámmentes fogyasztóvédelmi magazin tesztje a legnépszerűbb, 15 és 40 ezer forint közötti árú fejhallgatókat vizsgálta meg.
A vizsgált fejhallgatók egy része általánosan ismert világcégekhez köthető (pl. Sony, Philips, JVC, Panasonic), más részük viszont jobbára csak a szűkebben vett audioszakmában működik (pl. AKG, Denon, Sennheiser). A teszt tanulsága szerint a két cégkörtől származó termékek minősége a vizsgált kategóriában nem különbözik lényegesen, viszont az ezeknél sokkal komolyabb, professzionális fejhallgatókat inkább a szakcégek gyártják.
A vezetékes és vezeték nélküli eszközökre is kiterjedő vizsgálat érdemi része a hangtorzítás, mert valójában ez mutatja meg a fejhallgató minőségét, technikai színvonalát. A teszt során a névleges frekvenciatartomány (amelynek alsó határa a legtöbb vizsgált készüléknél 10–20 Hz, a felső határa 20–25 kHz) több pontján mérik azt a hangintenzitást, ahol a torzítás megjelenik. A hangzásminőség értékelése mellett a teszt hangsúlyt fektetett a szerkezeti felépítésre és a kényelmi szempontokra egyaránt.
A Kosár Magazinban olvasható tesztben a Vezetékes fejhallgatóknál a pontszámok 3,8 (jó) és 2,8 (közepes), vezeték nélkülieknél 3,7 (jó) és 2,8 (közepes) között mozogtak. Érdekesség, hogy a 12 főt számláló mezőny legdrágább fejhallgatója csak a középmezőny elején volt megtalálható, az egyik legolcsóbb, akár 13.600 forintért beszerezhető társa viszont holtversenyben második lett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.