BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fejhallgató teszt – Az egyik legolcsóbb az egyik legjobb!

A Kosár magazin októberi számában 12 fejhallgató – 7 vezetékes és 5 vezeték nélküli – tesztjének eredményeit adja közre. A felmérés során adott pontszámok a jó és a közepes között mozogtak.

Az ismert műszaki áruházakban 2 500 de akár 250 000 forintért is vásárolhatunk fejhallgatót. A Kosár Magazin tesztje választ ad arra, érdemes-e többet költeni egy "jó fülesre". A reklámmentes fogyasztóvédelmi magazin tesztje a legnépszerűbb, 15 és 40 ezer forint közötti árú fejhallgatókat vizsgálta meg.

A vizsgált fejhallgatók egy része általánosan ismert világcégekhez köthető (pl. Sony, Philips, JVC, Panasonic), más részük viszont jobbára csak a szűkebben vett audioszakmában működik (pl. AKG, Denon, Sennheiser). A teszt tanulsága szerint a két cégkörtől származó termékek minősége a vizsgált kategóriában nem különbözik lényegesen, viszont az ezeknél sokkal komolyabb, professzionális fejhallgatókat inkább a szakcégek gyártják.

A vezetékes és vezeték nélküli eszközökre is kiterjedő vizsgálat érdemi része a hangtorzítás, mert valójában ez mutatja meg a fejhallgató minőségét, technikai színvonalát. A teszt során a névleges frekvenciatartomány (amelynek alsó határa a legtöbb vizsgált készüléknél 10–20 Hz, a felső határa 20–25 kHz) több pontján mérik azt a hangintenzitást, ahol a torzítás megjelenik. A hangzásminőség értékelése mellett a teszt hangsúlyt fektetett a szerkezeti felépítésre és a kényelmi szempontokra egyaránt.

A Kosár Magazinban olvasható tesztben a Vezetékes fejhallgatóknál a pontszámok 3,8 (jó) és 2,8 (közepes), vezeték nélkülieknél 3,7 (jó) és 2,8 (közepes) között mozogtak. Érdekesség, hogy a 12 főt számláló mezőny legdrágább fejhallgatója csak a középmezőny elején volt megtalálható, az egyik legolcsóbb, akár 13.600 forintért beszerezhető társa viszont holtversenyben második lett.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.