Elfogadhatatlanul magas a 2008-as országos ellenőrzések során feltárt 86 százalékos jogszabálysértési arány az árubemutatós termékeknél, amely a Nyugat-Dunántúlon a 100 százalékot is eléri - mondta Wittich Tamás, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság főigazgatója a magyar és a burgenlandi fogyasztóvédelmi hatóság szerdán Győrben tartott tanácskozását követő sajtótájékoztatón.
Elmondta azt is: javasolják az erre a tevékenységre vonatkozó osztrák jogszabályok néhány elemének átvételét, hogy gátat vessenek annak, hogy osztrák cégek Magyarországon tartsanak ilyen rendezvényeket.
Tájékoztatása szerint Ausztriában az ilyen rendezvényekre azok megtartása előtt 60 nappal bejelentési kötelezettséget írnak elő a jogszabályok. A bejelentés során meg kell nevezni a bemutató helyszínét, és az árura vonatkozó részletes információkat is kéri a hatóság. Ausztriában ilyen bemutatókon tilos például gyógyhatású készítményeket reklámozni.
Wittich Tamás elmondta, hogy az ellenőrzések szerint a szervezők gyakran megtévesztik az árubemutatókon résztvevő vásárlókat. Az esetek többségében nem tájékoztatják őket arról, hogy amennyiben egy áru vásárlására szerződést kötnek, attól a termék kézhezvételét követő nyolc napon belül minden következmény nélkül elállhatnak.
Az eladóktól számos esetben jogtalanul adminisztrációs költséget kérnek, kezelési költséget számolnak fel, vagy nem akarják visszaadni a foglalót - tette hozzá.
A fogyasztóvédelmi hatóság rendszeresen új átverési technikákkal is találkozik, a bemutatókon beépített résztvevők igyekeznek tovább népszerűsíteni az árut, elmondva annak jó tulajdonságait.
Idős résztvevők számára az egészség javítására szolgálónak mondott termékeket kínálnak. A csodatévőnek kikiáltott balzsamról viszont semmiféle, e hatást igazoló dokumentum nem áll rendelkezésükre. A fogyasztóvédelmi hatóság által forgalomból kivont termékek is rendszeresen felbukkannak ezeken a bemutatókon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.