A közösségi közlekedés átalakításáról szóló kormányhatározat számos intézkedést határozott meg az elképzelés végrehajtását illetően. A tárca holnapján elérhető információk alapján az Egyesülés véleménye szerint a vasúti személyszállítási szolgáltatások csökkentésének, a vonalbezárásokra vonatkozó elképzeléseknek nincsen szakmai megalapozottsága. Továbbra sem egyértelmű, hogy mely viszonylatokon tervezik a vasúti személyszállítás szüneteltetését, és melyeken a tényleges bezárást.
A vasút - sajátos rendszeréből fakadóan - relatív magas fix költségekkel működik, vagyis nehezen elképzelhető, hogy a vasúti személyszállítási szolgáltatások csökkentése, az autóbuszos közlekedési mód erősítése érdemi költségcsökkentést eredményezhet. Ugyanakkor az is elmondható, hogy azon vonalak bezárása, ahol eddig is alacsony volt a karbantartási munkákra vonatkozó forrás, a ráterhelt központi költségek miatt nem megtakarítást, hanem költségnövekedést okoz.
Látható az is, hogy a vonalbezárásokra, vonatszüneteltetésekre vonatkozó, folyamatosan változó elképzelések döntően politikai alapon nyugszanak, nem pedig valódi szakmai műhelymunka eredményeként fogalmazódnak meg. Bizonytalan, folyamatosan változó a bezárásra (vonatszüneteltetésre?) ítélt szakaszok száma, ugyanakkor kezdetektől fogva nem ismert, hogy összességében mekkora megtakarítás várható, beleértve a társadalmi elvárásokat is.
Dr. Berényi János, a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés elnök-vezérigazgatójának véleménye szerint egyre világosabbá válik, hogy nem szakmai, hanem politikai alapon látszik eldőlni a vonalbezárások, menetrend-változások sürgető kérdése, ezért az Egyesülés állásfoglalása továbbra is az, hogy a közösségi közlekedés átalakítására vonatkozó tervektől a kormányzat álljon el, a vonatkozó intézkedéseket ne kezdje meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.