Mint arról beszámoltunk, a Toyota szeptember végén jelentette be a tömeges visszahívást, miután kiderült: egyes modellekben a gázpedál beakadhat a szőnyegbe, hirtelen gyorsítást és ezáltal balesetet okozva ezzel.
Az AP információi szerint az autógyár úgy döntött: mind a 3,8 millió autóban kicseréli a gázpedált. Átmeneti intézkedésként januártól csökkentik az érintett autókban a gázpedálok hosszát, amíg a japán gyár legyártja az azokat váltó új berendezéseket.
Óvintézkedésként a Toyota óvintézkedésként intelligens fékezőrendszert épít a Camry, az Avalon a Lexus ES350, IS350 és IS250 modellekbe. A berendezés megállítja az autót, ha a fék- és a gázpedált egyszerre nyomják le.
Ez az eddigi legnagyobb visszahívás a Toyota amerikai pályafutása alatt. A döntéshez egy 2009-es Lexus ES350 balesete vezetett, a szerencsétlenségben az autó mind a négy utasa életét vesztette. Az autópályabiztonságot felügyelő szervezet derített fényt arra, hogy az autóban található szőnyeg a kelleténél hosszabb volt, így elfedhette a gázpedált, beakasztva azt. A kormányzat legalább öt halesettel és két sérüléssel járó balesetet tulajdonít a gázpedál problémának.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.