Újabb multinacionális kereskedelmi cég lép a magyar piacra: a dán Ecco a prémium kategóriába tartozó cipői számára hoz létre másfél éven belül nyolc-tíz saját szaküzletből álló hálózatot, emellett termékeit a Horváth Cipő Kft. is forgalmazza. Ahogy sorra dőltek be a hazai cipőgyárak, úgy bővült az import az elmúlt években. Érdekes ugyanakkor, hogy a kínai gyártmányok behozatala folyamatosan csökken – legalábbis a KSH adatai szerint. A hazai kereskedők úgy látják, a feketekereskedelem elviszi a forgalom negyedét, ugyanakkor az „ázsiai” piacokról érkező szállítmányok esetében továbbra is jellemző az alulszámlázás. Az is fáj a szakmának, hogy évről évre érezhető a külföldi vállalatok térnyerése. A magyar nagykereskedők is visszaszorulnak, mert egyre kevesebb a hazai tulajdonban lévő üzlet. Ugyanis nem bírják tőkével a versenyt. 8. oldal