Egyre agresszívebben használja ki a közvetlen és közvetett versenytársak gyengélkedését a Wizz Air. Részben új járatokkal igyekszik nyomást gyakorolni rájuk, másrészt legfőbb piacán, Lengyelországban előbbre hozza a teljes lefedettség elérését. A wroclawi bázist már márciusban megnyitja, s ugyancsak a nyári menetrendtől egy negyedik gépet is állomásoztat Varsóban.
Nálunk is bővít a vállalat, a diszkontcégek gyakorlatának megfelelően 4-5 hónappal előre bejelentette, hogy 2010. március végétől új járatot indít Bologna Forli repülőterére heti háromszori felszállással. Korábbi közlése szerint Magyarországon a diszkontpiacon 45,6 százalékos a részesedése, hasonló az arány Lengyelországban. Az anna.aero online szaklap szerint azonban a lengyelországi részesedése csak 19 százalékos, igaz, ez több, mint a Ryanairé. Bulgáriában a Wizz Air saját adatai szerint 60 százalék feletti, Ukrajnában 93 százalékos részt mondhat magáénak a helyi diszkontpiacon. Az utóbbi két piac viszont súlyosan veszteséges, hiszen mint John Stephenson ügyvezető alelnök a Mladá Frontá Dnesnek elismerte: a csoportszintű veszteségben (9,5 millió euró a márciusban véget ért üzleti évben) főleg ezek a ludasak.
Pozsonyban a szlovák főváros repülőterének üzemeltetőjével nem tudott megalkudni a cég, nyilván túl nagy engedményt kért. „A napokban feladtuk az ottani bázis létrehozásának tervét” – ismerte el John Stephenson, aki megerősítette, hogy jövő év január 11-től meg is szüntetik a Pozsony–Róma járatot. A Wizz Air a SkyEurope csődbe menetelét követően tette meg első lépéseit a szlovák piac felé, most vélhetően más módon akarja majd kiszolgálni a szlovákiai igényeket.
Az üzleti modellt tekintve hozzá legközelebb álló ír Ryanair sokkal kisebb lendülettel működik a magyar piacon, mint előzetesen sejtette. Kivonult Sármellékről, és visszafogta magát Ferihegyen is. Hatalmas jegyakciói nem erre utalnak, hanem inkább arra, hogy kihasználtságának maximalizálására törekszik az egyébként mindig lanyha téli hónapokban. Jelenleg semmiféle bővítési tervről nem hallani.
Stabilizálta itteni pozícióját a brit Easyjet. Ugyan jóval elmarad a felkínált célpontok és kapacitások terén a vezetőtől, viszont őrzi második helyét. Bővítést egyelőre nem tervez, azt már közölte volna, hiszen az értékesítést hónapokkal a tényleges indulás előtt kell megkezdeni. A válság megtépázta a céget, vélhetően ezért vettek vissza a tempóból, illetve nem tapasztaltak keresletnövekedést a magyar piacon. Kedvezőtlen a vállalatnak, hogy a Ryanair és a Wizz Air is jelen van a londoni járatok piacán, továbbá a Malév és a British Airways nagyon jó kihasználtsággal üzemelteti napi több londoni járatát. Az Easyjet adózott eredménye (71,2 millió font) 14 százalékkal volt kevesebb a szeptember végén befejeződött pénzügyi évben, mint a megelőzőben. Ezt főleg a magasabb üzemanyagköltségnek és más kiadásoknak tudja be. Előbbi éppen 14 százalékkal volt magasabb a tavalyinál. A cég teljes bevétele 13 százalékkal, 2,67 milliárd fontra emelkedett, és jövőre már a profit emelkedésével számol.
A magyar piacon a középmezőnyt vezető német Germanwings továbbra is csak két célpontot kínál Budapestről, viszont öt európai bázisáról 70 várost lehet elérni. Ha pluszjáratot nem is indít a cég, szolgáltatásfejlesztéssel igyekszik felkapaszkodni a „nagyokhoz”. Például azzal, hogy az utasok járatuk indulása előtt 72 órával bejelentkezhetnek interneten vagy mobiltelefonon keresztül. Két éve ez a cég vezette be először a diszkontok között a transzfer-összeköttetést, ezzel további célcsoportokat ért el, és más diszkontcégek által nem kiszolgált célpontokat is elérhetővé tett.
Az első 10 hónapban 1,68 millió főt szállítottak a diszkontok, a tavalyi azonos időszakban még egyötöddel többet.
Az első 10 hónapban 1,68 millió főt szállítottak a diszkontok, a tavalyi azonos időszakban még egyötöddel többet.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.