Ma a teljes hazai járműparkból a becslések szerint összesen 55 ezerben lehet valamilyen GPS alapú nyomkövető, amely a többmilliós teljes autóállományt tekintve elenyésző. Jobb a helyzet a mintegy 800 ezer hazai céges autó esetében, amelynek nagyjából öt százalékában, 40 ezer járműben fut flottakövető rendszer. Ezzel szemben Nyugat-Európában a vállalati járművek 25, de Németországban például 30 százaléka rendelkezik flottakövetéssel. Hazánkban alig három éve az összes beépített GPS nyomkövető berendezések száma még csak 30 ezer körül lehetett, a fejlődés tehát így is dinamikus.
A trendeket jól mutatja, hogy a piacvezető Secret Control idei eladásai 2008 azonos időszakához képest 27 százalékos növekedést mutatnak, és elérik a 4.500 darabot. A cég szolgáltatási és értékesítési árbevétele pedig már most meghaladja a teljes tavalyi 1,2 milliárd forintot. A vállalat szállítmányozókból, kereskedelmi láncokból álló, hagyományosnak nevezhető ügyfélköre közműszolgáltatókkal, más szolgáltató- és gyártó cégekkel bővült − nyilatkozta Varga Zoltán, a vállalat ügyvezetője.
Az ugrásszerű fejlődés hátterében egyértelműen a költséghatékonyságra törekvés áll − mutatott rá a szakértő. A flottakövetési beruházások megtérülése az üzemanyaglopások és a rejtett magánjellegű használat megszűnése miatt hónapokban mérhető.
A technológia jelen állása szerint a nyomkövető eszközök már nemcsak a jármű földrajzi helyzetét és sebességét, de fogyasztását, kihasználtságát, akár a raktér hőmérsékletét, vagy bármely más műszaki paraméterét is percre pontosan közlik az üzemeltetővel. Az erős árverseny és a hosszú távon növekvő üzemanyagárak is lépéselőnyhöz juttatják a flottakövető megoldások használóit, ezért folyamatosan növekszik az igény ezekre a szolgáltatásokra.
A visszaélések mellett a bűnügyi statisztikák is jelzik a céges autók fokozott védelmének szükségét. Bár a lopási kísérletek száma a Secret Control összesen több mint 20 ezres ügyfélkörében nem nőtt, a feltöréseké, kifosztásoké igen − hívta fel a figyelmet Varga Zoltán.
Ennek megakadályozására a hagyományos autóriasztók, mechanikus védelmi eszközök nem alkalmasak, mivel nincs mögöttük 24 órás távfelügyelet és gyors hatósági intézkedés. Míg korábban az elkövetők érdeklődése inkább a nagy értékű autókra irányult, addig az idén meghiúsított 130 lopási próbálkozás inkább a középkategóriájú autókat, tehergépkocsikat, kisebb értékű „puttonyos” áruszállítókat célozta meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.