BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Válságálló a kozmetikai piac

Konszolidáció zajlik a kozmetikai vállalkozások magyarországi piacán, a jók, a pénzügyileg is erősebbek fenn tudtak maradni a recesszió idején is, azok viszont, akik nem nyújtottak megfelelő minőséget, eltűntek – vázolja a hazai helyzetet Szóráth Tamás, az Alveola Kft. ügyvezetője. Az általa 16 éve alapított ötvenfős vállalkozás fodrászok és kozmetikusok nagykereskedőjeként kezdte a tevékenységét, ezen a területen ma is a piac egyik meghatározó szereplője.

A globális válság hatása a társaság portfóliójába tartozó területek közül főként a kozmetikák felszereléseinek piacán érződik. Azok a beruházások, amelyek kevésből is megoldhatók, nem halasztódnak, azok ugyanakkor, amelyekhez komoly banki hitel kell, most biztosan nem valósulnak meg. Azt is egyre gyakrabban halljuk, hogy a kozmetikusok másodállást keresnek maguknak, mert csak a kozmetikából nem nagyon tudják eltartani magukat – teszi hozzá Szóráth Tamás.

A válságot emiatt az Alveola is megérzi, a forgalom ebben a szegmensben 12 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól, a visszaesés náluk is főként a berendezések értékesítésében érezteti a hatását, maguk a kozmetikumok a krízis idején is kelendőek.

A cég portfóliója a professzionális fodrászati és kozmetikai termékek mellett az évek során bővült. Ma már számos drogériát – DM, Rossmann, Schlecker – és parfümériát – Douglas, Müller, House of Beauty – is ellátnak lakossági termékekkel, dekorkozmetikumokkal, aloés italokkal, de van köztük számos saját fejlesztésű termék is. Ez utóbbiak közé sorolhatók az X-Epil gyantázók és a terhességi tesztek. A széles portfóliót kezelni nem könnyű, de átsegít a nehéz időkön, közülük valamelyik mindig növekedni tud – állítja a cégvezető. A cég jövője szempontjából a saját márkás termékek további fejlesztésében és forgalmazásában látja az egyik meghatározó bevételi forrást Szóráth Tamás. Ezekkel a külpiacokon is meg akar jelenni a cég, az értékesítésbe hozzájuk hasonló disztribútorokat kívánnak bevonni. Elsőként a szőrtelenítőkkel lépnének a nemzetközi piacokra, de egyéb kozmetikai termékeket is tervbe vettek. Gyártókapacitás az erre szakosodott hazai és külföldi bérgyártóknál is van bőven, sőt a termékfejlesztési szakaszok egy része is náluk folytatható.

A portfólió szerves része a főként a hajápoláshoz kapcsolódó elektromos kisgépek forgalmazása is, a társaság a BaByliss termékek exkluzív forgalmazója Magyarországon. Szállít egyebek mellett a Media Marktnak, az Euronicsnak és több hipermarketláncnak is.

A társaság két éve belépett a háztartási nagyberendezések úgynevezett fehérárupiacára is. Értelemszerűen a növekedés reményében vállalta el a világ e területen meghatározó kínai márkájának, a Haiernak a képviseletét. Az elején be is következett a felívelés, már a piackutató is mutatta a hazai számokat, de aztán jött a dráma, a piac visszaesése erősen két számjegyű a legtöbb készülékkate-góriában – fogalmaz Szóráth

Tamás. 

Az elektromos készülékek üzleti szegmensének a cégen belüli jövőjét mindezen nehézségek ellenére jól mutatja, hogy forgalmazásukat egy éve Relation Kft. néven külön cégbe helyezte át az ügyvezető.

Átrendeződik a Kozmetikumok, drogériák hazai piaca

Magyarországon nyilvános tanulmány alig készül a kozmetikumok piacáról.

A Nielsen legutóbbi felmérése együtt kezeli a háztartási vegyi árukkal, közös hazai forgalmuk megközelíti az évi 300 milliárd forintot.

Ezen termékek beszerzési helyei közül még mindig a hipermarket a legfontosabb, piaci részesedése az utóbbi két évben megközelítette a 40 százalékot.

Növekvő szerepet játszanak a vegyi áruk és kozmetikumok eladásában a szupermarketek és a diszkontok is. Egyre nagyobb térhez jutnak azonban a drogériák is, együttes forgalmuk egy év alatt 4 százalékkal nőtt, piacuk mérete meghaladja a 77 milliárd forintot.

A drogériákban a legkeresettebbek a krémek, a hajfestékek, a testápolók és a szőrtelenítők.

A Nielsen legutóbbi felmérése együtt kezeli a háztartási vegyi árukkal, közös hazai forgalmuk megközelíti az évi 300 milliárd forintot.

Ezen termékek beszerzési helyei közül még mindig a hipermarket a legfontosabb, piaci részesedése az utóbbi két évben megközelítette a 40 százalékot.

Növekvő szerepet játszanak a vegyi áruk és kozmetikumok eladásában a szupermarketek és a diszkontok is. Egyre nagyobb térhez jutnak azonban a drogériák is, együttes forgalmuk egy év alatt 4 százalékkal nőtt, piacuk mérete meghaladja a 77 milliárd forintot.

A drogériákban a legkeresettebbek a krémek, a hajfestékek, a testápolók és a szőrtelenítők.-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.