Jelentős, az idén májusban meghirdetett megújított stratégiájába illeszkedő lépéssel erősíti tovább az AutoWallis meghatározó régiós autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatói pozícióját: felvásárolja a cseh autópiacon működő, több szegmensben tekintélyes részesedéssel, tapasztalt menedzsmenttel és saját tulajdonú ingatlanokkal működő Milan Král Groupot.
A holdinggal együtt összesen 6 céget tartalmazó, 5 telephelyen összesen 200 főt foglalkoztató csoport az AutoWallis eddigi történetének legnagyobb akvizíciója. A tranzakció tovább erősíti az AutoWallis jelenlétét egy olyan, a magyar piacnál általában jövedelmezőbb országban, ahol az újautó-regisztrációk száma 2023-ban meghaladta a 244 ezer darabot, amely a hazainak közel kétszerese.
A tranzakció jelentőségét mutatja, hogy a Milan Král Group 2023-as árbevétele megközelítőleg 50 milliárd, EBITDA-ja 2,9 milliárd forintnak megfelelő cseh korona volt. A cég az elmúlt 3 évben folyamatosan növelte értékesítését, és 6 százalék fölötti – cseh szabályok szerinti – EBITDA-margint ért el. (Az AutoWallis a 2023-as évet 366 milliárd forint árbevétel mellett 20 milliárd forintos EBITDA-val zárta).
A felvásárlás végleges zárásához a cseh versenyhatóság jóváhagyása és egyéb zárási feltételek teljesülése szükséges, így arra várhatóan 2024 decemberében kerül sor. Az AutoWallisnak ez a második cseh kiskereskedelmi akvizíciója, hiszen júliusban zárta le a Stratos Auto három BMW-márkakereskedésének felvásárlását, mellyel Prágában és két további cseh városban vásárolt BMW-márkakereskedéseket.
A 30 éves Milan Král Group a dél-csehországi régió székhelyén, Ceské Budejovice városban négy márka, azaz
értékesítésével, szervizelésével, az Opel márkaszerviz-tevékenységgel, valamint saját márkanéven futó (auto.pro.Tebe) használtautó-kereskedelemmel foglalkozik, továbbá különálló lakatos- és fényezőüzemmel is rendelkezik.
A tranzakcióval az AutoWallis egyrészt erősíti a BMW-hálózatban meglévő pozícióját: kiskereskedelmi piaci részesedése 13-ról 20 százalékra növekszik Csehországban, másrészt a felvásárlással új márkákkal bővíti kiskereskedelmi portfólióját – a Mercedes-Benz márkán belül például 6 százalék feletti piaci részesedést vesz át a cseh piacon –, és az így növekvő diverzifikációval tovább stabilizálva eredménytermelő képességét.
A Milan Král Group felvásárlásának harmadik stratégiai eleme, hogy az AutoWallis új tevékenységbe is fog: megjelenik a régiós ország nagyhaszongépjármű-piacán a Mercedes-Benz Truck márka értékesítésével és szervizelésével. Utóbbi tevékenység hosszútávú fejlődését egy jelenleg épülő, 2025-ben megnyíló, 3,1 hektáros területen, 3400 négyzetméteres új Mercedes-Benz Truck kamion értékesítési pont és szerviz is támogatja.
A megszerzett cégcsoport integrálását, valamint zökkenőmentes működését 200 alkalmazottja és a tapasztalt menedzsment folytatódó munkája biztosítja, amellyel párhuzamosan megkezdődik az AutoWallis csoporton belüli szinergiák feltárása.
A tranzakció egy jelentős lépés és jól illeszkedik a tavasszal megújított stratégiai céljaikhoz, amelyek alapján a 2024 nyarán történt cseh kiskereskedelmi piacra lépést követően a csoport tovább erősíti a pozícióját az országban, diverzifikálja tevékenységét, valamint növeli a már jelenleg is többségében nemzetközi piacokról származó külföldi árbevételét
– mondta Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója.
Hangsúlyozta: a csoport eredménytermelő képességét, így a részvényesi értéket nemcsak a piacszerzés, hanem a csoporton belüli szinergiák, a mérethatékonyság kihasználásával is tovább tudják növelni. A vezérigazgató kiemelte még, hogy kiskereskedelmi növekedési tervük fontos eleme a külföldi terjeszkedés, ezen belül pedig a bővülés a csehországi prémium szegmensben, amit a mostani felvásárlás is támogat a BMW és most már a Mercedes-Benz márkával is.
Az AutoWallis tavasszal közzétett, frissített stratégiája alapján 2028-ban a vállalat újgépjármű-értékesítése meghaladhatja a 100 ezer darabot, árbevétele a 750 milliárd, míg EBITDA-nyeresége a 40 milliárd forintot, utóbbi két mutató esetében megduplázva ezzel a 2023-as eredményeket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.