Kovács András kiemelte: arra számítanak, hogy 2010 második felében 10-20 százalékkal nőhet az értékesítés. A VW haszonjárműveiből az idén az első tíz hónapban 1 170 darabot adtak el, ez 14,9 százalékos piaci részesedésnek felel meg, amellyel a VW a harmadik helyen áll a márkák között a magyar piacon. Tavaly ugyanebben az időszakban még 2 362 tehergépjárművet adtak el, míg az év egészében 2 800 darabot.
A válság a tehergépjárműveknél tavaly az év második felében még nem érződött jelentősen, csak az értékesítés növekedése tört meg, de nem esett vissza, hiszen 2007-ben, a válság előtt 2 857 teherautót adott el a Volkswagen. Piaci részesedése akkor 14 százalék volt.
Kovács András szerint az értékesítés visszaesése arra utal, hogy a hazai piacon a vállalkozások optimizmusa még nem tért vissza, nem mernek beruházni, és nehezen jutnak hitelhez. Beszámolt arról, hogy terjed az operatív lízing a haszonjármű-értékesítésben, erre reagálva a VW haszonjárműveire teljes körű lízingterméket dolgozott ki a Porsche Lízing - jegyezte meg.
A VW Haszonjárművek a héten megkezdte legismertebb modellje, az új, "ráncfelvarráson" átesett Transporter értékesítését. A hatvan évvel ezelőtt konstruált jármű ötödik generációja a cég volumenmodellje, Magyarországon az idén már 438-at adtak el az elődből.
Kovács András szerint az új modellel együtt az idei év végéig összesen mintegy 600 jármű kelhet el, és a jövő évben is 600-700 eladásában bíznak. Tavaly még csaknem ezer Transportert vettek meg Magyarországon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.