A versenyhatóság azért indított eljárást a cég ellen, mert január és május közötti időszakban a Biotherm Aquasource Biosensitive hidratáló arcápoló, a Vichy Cellu Metric narancsbőr elleni termék, a Vichy Liftactiv CxP készítmény és a Revitalift népszerűsítésére szolgáló kommunikációs anyagaiban több, valószínűsíthetően szakmailag nem kellően megalapozott állítást alkalmazott.
A vállalkozás a GVH szerint valószínűsíthetően megsértette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról törvényt és a fogyasztóvédelmi szabályokat.
Hogy valóban így történt-e - ez most a vizsgálat tárgya. A céget ebben az évben egyszer már elmarasztalta a versenyhivatal: a tavasszal 150 millió forint bírságot szabott ki rá, mert egyes termékeiről, azok hatásáról megtévesztésre alkalmas állításokat tett közzé.
Több reklámban kategorikus, minden fogyasztónak feltétel nélkül szóló ígéreteket fogalmazott meg a szóban forgó termékekről, illetve azok hatásáról. Ezzel azt az üzenetet közvetítette, hogy az ígért eredmény bármely fogyasztó esetében biztonsággal elvárható, a vizsgálati személyeknek azonban csak egy része számolt be kedvező változásról.
A GVH döntésekor súlyosító körülményként értékelte, hogy a cég a piac jelentős szereplője, több termékét hirdette megtévesztő módon, a jogsértés pedig igen intenzív reklámtevékenység révén valósult meg. Enyhítő körülménynek bizonyult ugyanakkor, hogy a L''Oréal egyes jogsértőnek minősülő kijelentéseit még az eljárás lezárulta előtt önként módosította.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.