Igazán nagy cég csak néhány dőlt be az idén, ám a derékhadból jó néhány eltűnt, összement vagy átalakult, és nagyon sok kezdett kiegészítő üzletágba, hogy túlélje valahogy a nehéz hónapokat-éveket. Igen, éveket, merthogy 2010–11 sem lesz olyan, mint a válság előtti évek. Nagyságrendekkel óvatosabb a tervezés, a bankok sokkal alaposabban megnézik, kinek és mire adnak projekthitelt, és a kereskedelmi láncok is lassabban bővülnek.
Az irodapiacon robbantott februárban a Colliers a 9 eurós havi bérleti díjával, de inkább zavart okozott, a budai irodakomplexumba nem sok bérlőt vonzott. Azt viszont világosan jelezte ezzel: az erősödő túlkínálat közepette kétszer annyi energiát kell fordítani a bérlők megnyerésére, mint eddig. Az új fejlesztések közül egyik-másik már valóban sokkal környezetbarátabb, így hosszú távon olcsóbban üzemeltethető, s ennek megfelelően versenyképes bérleti díjjal kínálható. Ne várjunk csodát 2010-ben, az irodapiacon legkorábban 2011 első felében lehet enyhülésről beszélni, addigra ugyanis várhatóan megcsappan az üresen álló területek aránya.
Klasszikus plázából jó ideig nem látunk egyet sem, igaz, az idén is csak egyetlen nyitott, a budapesti Allee. Ez utóbbi nyitási mérlegét legfeljebb február–március táján lehet megvonni, de az biztos, a válság ellenére sem volt túl rossz. Az idén kisebb strip mallokat is átadtak néhány közepes méretű vidéki városban, ez a kiskereskedelmi ingatlanforma sláger lehet 2010-ben is. Általában nem kell túl nagy összeg a beruházáshoz, jól feltérképezhető lokális igényeket szolgál ki, így alaposabban tervezhető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.