A múlt évben a korábbinál 10 százalékkal több, 9,87 milliárd dollárt fizettek ki a mozi pénztáraknál az amerikaiak. Ezzel párhuzamosan a DVD eladások 13 százalékkal, 8,73 milliárd dollárra csökkentek. Utoljára 2002-ben volt a mozira fordított összeg magasabb, mint a DVD vásárlásé.
A The Wall Street Journal szerint mindez azt jelenti, hogy a stúdióknak fel kell készülniük arra, hogy egy olyan ágazatban éljenek túl, ahol nem számíthatnak a busás házimozi bevételekre. Az otthoni filmnézésre fordított összegek csökkenése már korábban megváltoztatta a filmstúdiók taktikáját. A cégek jelentős kasszasikerekre koncentrálnak és kevésbé szívesen finanszíroznak kisebb produkciókat.
A múlt évben a Transformers, a Harry Potter és a félvér herceg, valamint a Fel vonzotta nagy tömegben a nézőket a mozikba. Az idei év első időszakában bombasikere az Avatar, ami globálisan több mint 1 milliárd dolláros bevételt hozott.
A jelenség komoly fejfájást okoz Hollywoodnak, mivel az egyre növekvő előállítási költségeket így egyre kevésbé képesek az otthoni mozizásra fordított bevételekből finanszírozni. Erre reagálva a stúdiók igyekeznek több formában, például digitális változatban is forgalmazni a filmeket, de a közönség nem fogadja el elég gyorsan az új modellt ahhoz, hogy az pótolja a DVD-eladások csökkenéséből eredő veszteséget.
És bár a Blu-ray eladások nagyobb bevételt hoznak, a kéklézeres lemezek egyelőre csak töredékét adják az eladásoknak. Vásárlás helyett a közönség egyre gyakrabban látogat a kölcsönzőkbe, főleg, amióta 1 dollárért kikölcsönözhetnek egy filmet egy éjszakára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.