BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hét év után először költöttek többet mozijegyre, mint DVD-re

Az Adams Media Research felmérése szerint 2009-ben az amerikaiak több pénzt adtak ki mozijegyre, mint DVD-re. Utoljára 2002-ben fordult elő ilyen, az adatok stratégiájuk átgondolására késztethetik a stúdiókat.

A múlt évben a korábbinál 10 százalékkal több, 9,87 milliárd dollárt fizettek ki a mozi pénztáraknál az amerikaiak. Ezzel párhuzamosan a DVD eladások 13 százalékkal, 8,73 milliárd dollárra csökkentek. Utoljára 2002-ben volt a mozira fordított összeg magasabb, mint a DVD vásárlásé.

A The Wall Street Journal szerint mindez azt jelenti, hogy a stúdióknak fel kell készülniük arra, hogy egy olyan ágazatban éljenek túl, ahol nem számíthatnak a busás házimozi bevételekre. Az otthoni filmnézésre fordított összegek csökkenése már korábban megváltoztatta a filmstúdiók taktikáját. A cégek jelentős kasszasikerekre koncentrálnak és kevésbé szívesen finanszíroznak kisebb produkciókat.

A múlt évben a Transformers, a Harry Potter és a félvér herceg, valamint a Fel vonzotta nagy tömegben a nézőket a mozikba. Az idei év első időszakában bombasikere az Avatar, ami globálisan több mint 1 milliárd dolláros bevételt hozott.

A jelenség komoly fejfájást okoz Hollywoodnak, mivel az egyre növekvő előállítási költségeket így egyre kevésbé képesek az otthoni mozizásra fordított bevételekből finanszírozni. Erre reagálva a stúdiók igyekeznek több formában, például digitális változatban is forgalmazni a filmeket, de a közönség nem fogadja el elég gyorsan az új modellt ahhoz, hogy az pótolja a DVD-eladások csökkenéséből eredő veszteséget.

És bár a Blu-ray eladások nagyobb bevételt hoznak, a kéklézeres lemezek egyelőre csak töredékét adják az eladásoknak. Vásárlás helyett a közönség egyre gyakrabban látogat a kölcsönzőkbe, főleg, amióta 1 dollárért kikölcsönözhetnek egy filmet egy éjszakára.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.