A ma kezdődő Delhi Autó Expón egyértelművé vált, hogy a két japán cég erős versenybe kezd Ázsia harmadik legnagyobb gazdaságának autópiacáért. "India kulcsszerepet játszik a globális növekedésben és eljött az idő, hogy felgyorsítsuk itteni terjeszkedésünket" – mondta a Toyota alelnöke a Reutersnek nyilatkozva.
A Toyota várakozásai szerint évente 70 ezer darabot ad el Etios nevű kompaktjából, amely két millió forintos áron kerül az indiai piacra. A cég helyi vezetője leszögezte, hogy a gyár a modell segítségével a lehető legrövidebb idő alatt szeretne jelentős részesedést szerezni.
A Honda 2011-ben mutatja be a 2CV jelzésű kompakt autóját. Koichi Kondo alelnök szerint az autók méretének csökkentése nem csak Indiában, hanem világszerte is trend. A várhatóan szintén 2 millió forintos árú modell maximális motormétere 1,2 liter.
Indiában az idei évben 16 százalékkal növekedhet az autóeladások száma, a piac háromnegyedét a 4 méternél rövidebb, kompakt kategória uralja. Az országban jelenleg a Maruti Suzuki vezet az olyan modellekkel, mint az Alto és a Maruti 800.
Az idei autó expón tíz kisautót mutatnak be és a Maruti Suzuki menedzsere szerint a növekvő konkurencia megnehezíti majd a cég számára részesedésének megtartását. A Maruti Suzukin keresztül egyébként a Volkswagen csoport is érdekelt az indiai piacon, mivel a német konszern éppen a kisautókkal kapcsolatos szakértelem megszerzéséért vásárolt 20 százalékot a Suzuki Motor Corp-ból.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.