Nem is csoda, hiszen az elmúlt hetekben azon mélázott az üzleti sajtó, miképpen tudná finanszírozni a svéd gyár megvásárlását a Spyker, ha 2004 májusi bemutatkozása óta egyszer sem volt nyereséges. A cég a tavalyelőtt gyártott 43 kocsijából 37-et adott el 2008-ban és összesen 7,9 millió eurós bevételre tett szert.
Másrészt a szintén 2008-ban 287 millió eurós veszteséget elszenvedett Saab sincs jó helyzetben, hiszen 2001 óta folyamatosan veszteséges. A 3400 fős gyár - beszállítói által - összesen 8 ezer embernek ad munkát Svédországban, tehát Stockholm komolyan aggódik. Ed Whitacre szerint ugyanis fel kell számolni a tavaly csődbe ment céget, és meg ezen a héten leáll a termelés.
A Saab Automobile AB februárban csődvédelmet kért, és arra kényszerült, hogy leállítsa a trollhattani gyár termelését. Áprilisban a svéd cég még azt közölte, hogy húsz vállalat érdeklődik a márka iránt. A csődbírósághoz beadott dokumentumokban az állt, hogy a Saab 2010-ben pozitív cash flow-t remél.
A svéd állam november végén közölte, hogy nem áll szándékában hitelt biztosítani a Saab számára. A Wall Street Journal internetes száma december tizenharmadikán még arról adott hírt, hogy a kínai Beijing Automotive Industry Holding Co. (BAIC) elvi megállapodást kötött bizonyos Saab aktívák megvásárlásáról. A General Motors december 18-án jelentette be, hogy fokozatosan leállítja a gyárat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.