BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szorításban a fuvarozók

Satuba kerültek a hazai fuvarozócégek: az egyik oldalról az egekig tornásszák a költségeiket a növekvő üzemanyagárak, az emelkedő nemzetközi autópálya-tarifák, a költségesebb biztosítások és a dráguló alkatrészek, a másik oldalról viszont a jelenlegi gazdasági körülmények miatt csak nehézkesen tudják a fuvardíjak emelésével áthárítani pluszkiadásaikat az ügyfeleikre.

A cégek ezért ott spórolnak, ahol tudnak: átszerveznek, s ha megtehetik, inkább külföldön fuvaroznak és tankolnak. A Gartner Intertrans Hungária Kft.-nél a fuvarszervezők minden úthoz tankolási utasítást adnak a sofőröknek, hogy mely országban melyik kutat használhatják, így próbálják az üzemanyagköltségüket optimalizálni.

A Waberer’snél drasztikusabb lépést fontolgatnak. „Január végén döntünk arról, hogy más országba vigyük-e az összes tankolásunkat. Ezzel 200-250 millió forintot spórolnánk, az állam viszont milliárdos adóbevételtől esne el” – mondta Wáberer György.

Szakmabeliek szerint a nehéz körülmények miatt az idén tovább csökkenhet a cégek száma. Ennek veszélye a piacvesztés lehet, az, hogy a hazai vállalatok helyére külföldiek léphetnek, mások szerint egyben a piac tisztulását is jelentheti.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.