A Toyota ma jelentette be, hogy leállítja a Camry és hét más modell eladását az Egyesült Államokban. A döntésre azután került sor, hogy a cég a gázpedál hibája miatt milliós visszahívást kezdeményezett a tengerentúlon. A nyolc érintett típus teszi ki a Toyota éves amerikai eladásainak 57 százalékát. A cég az eladás mellett a kérdéses autók gyártását is leállította.
A Sankei Shimbun megfogalmazása szerint a Toyota megítélése romokban hever és elkerülhetetlen, hogy ez más japán cégeket is rosszul érintsen. A Tokyo Shimbun pedig úgy látja, hogy a Toyota diszkreditálása tönkreteheti a japán cégek hírnevét, amely a magas minőségen és a megbízhatóságon alapul.
A New York Times szerint az elemzők egy része már korábban figyelmeztetett arra, hogy a Toyota gyors terjeszkedése túlnövi a cég kapacitásait. Erre Akio Toyoda elnök is felhívta a figyelmet, megígérve, hogy az autógyár ismét a minőségi kiszolgálást helyezi előtérbe a növekedéssel szemben.
A Fourin globális autóipari elemző cég szakértője a lapnak elmondta: nem lepődtek meg a hatalmas visszahíváson, legfeljebb azon, hogy ennek végrehajtása ilyen hosszú ideig tartott a Toyotánál. A Japan Advanced Research munkatársa pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy a Toyota a költségcsökkentés érdekében az alkatrészeken is takarékoskodott. Mivel számos modellben ugyanazokat a berendezéseket építették be, egyetlen hiba milliós visszahívást generálhat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.