A Toyota illetékesei még 2009 júliusában számoltak be az amerikai Kongresszus illetékes bizottsága előtt arról, hogy 100 millió dollárt takarítottak meg azzal, hogy korlátozták a padlószőnyeg miatti visszahívás mértékét 2007-ben. Akkor 55 ezer Toyota Camry és Lexus ES350 gépkocsit hívtak vissza egy "felszerelés csere" keretében.
A most nyilvánosságra kerülő dokumentum 100 millió dollár értékben sorol fel tételeket, amelyeket a visszahívás lassításával, korlátozásával értek el.0
"Ez egy vezető legrosszabb rémálma – egy dokumentum, amely igazolja, hogy a céged igyekezett eltussolni a biztonsági gondokat" – kommentálta a hírt az AP-nek Jeff Kingston, a japán Temple University professzora.
Az amerikai autópálya-biztonsági felügyelet 2007 márciusában indított vizsgálatot, mert felmerült, hogy egyes Toyota és Lexus modellekben a padlószőnyegbe akadhat a gázpedál, ami balesetveszélyt eredményez. Mint arról korábban beszámoltunk, a cég akkor is és később is cáfolta a probléma létezését.
A világ legnagyobb autógyára 8,5 millió autót hív vissza. Nyolc modellt a fent említett gázpedál-probléma, a 2010-ben gyártott Prius hibridet pedig fék gondok miatt. A közvélemény nyomására a cég elnöke, Akio Toyoda úgy döntött, az előzetes bejelentéssel ellentétben részt vesz a február 24-én tartandó kongresszusi meghallgatáson, ahol személyesen számol be a visszahívás részleteiről.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.