Két magyar ingatlanfejlesztő is szerepel a PropertyEU című szaklap legfrissebb európai toplistáján, amelyet a 2009 végén rögzített tervezett fejlesztési érték alapján állítottak össze. A TriGranit három helyet ugrott előre a 2008-as összesítéshez képest, és a negyedik lett, a Futurealt pedig a tizedikként jegyzik, ez a vállalat először került be a lista első tíz szereplője közé, tavaly a huszadik volt.
A PropertyEU magazin összesítésének érdekessége, hogy őrségváltás történt az élen: a holland Multi Corporation a 6,7 milliárd eurójával csak bronzérmes lett, helyét a szintén holland ING RED foglalta el 7,7 milliárddal, az ezüstérmes az ugyancsak holland MAB Development Group lett 7,1 milliárddal. A TriGranit a maga 4 milliárd eurójával jócskán megelőzte a térségben szintén igen aktív Plaza Centerst, de több osztrák céget és német nagyvállalatot is.
„Különösen fontos üzenetet hordoz, hogy a kedvezőtlen gazdasági és pénzügyi feltételek között az elmúlt egy évben a TriGranit három helyet előrelépett. Ez megerősíti a vállalat stratégiájának helyességét, hatékonyságát. Állami mentőcsomag nélkül, saját reputációnkon alapuló banki együttműködés mellett, időben hoztuk meg a szükséges intézkedéseket: így nem válságkezelésre, hanem a válság utáni vezető szerep megalapozására fordíthattuk az erőnket” – emelte ki Demján Sándor, a TriGranit elnöke.
Futó Gábor, a Futureal csoport vezérigazgatója arról számolt be lapunknak, hogy jelenleg 350 ezer m2-nyi fejlesztés áll kivitelezés vagy előkészítés alatt. Minden projektre biztos a finanszírozás, a Corvin Sétánynál a II-es számú, 24 000 m2-es irodatömb két tornyába most költöznek a nagybérlők, a harmadik, 7000 m2-es ütemet akkor indítják, ha lesz előbérleti szerződés. A sétány üzletközpontját ősszel (várhatóan október végén) adják át, akárcsak a nagybányai Gold Plazát, ahol már szerződött a Cora, a CinemaCity, az Altex, a Douglas, a Deichmann, az Orsay és a Leonardo, a bérterület több mint 70 százalékát lekötötték.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.