Igaz, utasaik száma tavaly a válság miatt jelentősen megcsappant, és épp a teljes árú jegyek (bérletek) vásárlóiból lett kevesebb a megszűnő munkahelyek miatt. Ráadásul az idén még kevesebben ülhetnek buszra a februári tarifaemelés miatt.
A buszkonzorciumok zökkenőmentesen jöttek létre január 15-én a közösségi közlekedés átalakításáról szóló múlt évi kormányrendelet előírása szerint. A súrlódások azért maradtak el, mert e társulási forma az eddiginél sokkal több megtakarítási és bevételnövelési lehetőséget kínál számukra, miközben önállóságuk nem csorbul – derült ki a cégvezetőktől kapott válaszokból.
Nem véletlen, hogy a hivatkozott kormányhatározatra reagálva maguk jelölték meg a konzorciumok létrehozását a költséghatékonyabb és magasabb színvonalú szolgáltatás ideális eszközeként, beleértve a menetrendeknek a mostaninál jobb összehangolását is. „A konzorciumban a cégeknek csak a kapcsolata válik szorosabbá, de továbbra is mindegyikük a saját közszolgáltatási szerződéseit teljesíti” – magyarázta lapunknak Pócza Mihály, a Kisalföld Volán Zrt. vezérigazgatója. „A konzorcium laza, projektcélokra létrejött szerveződés, cégjogi következménye nincs is” – erősítette meg Amrein Károly, a Gemenc Volán Zrt. vezérigazgatója is.
Nem a nulláról indul a Volán cégek együttműködése, az eddigi kooperációból Amrein Károly az országos hálózat fenntartását, a tarifaközösség működtetését, az egyeztetett bér- és humánpolitikát, a közös (például üzemanyag-) beszerzéseket és a fejlesztéseket emelte ki. Ezeknél a konzorciumok nyilván többet kínálnak, de a vezérigazgató óvatosságra is int: „A szigorúan szakmai indíttatású munkán túl markáns átalakítást nem célszerű végezni a következő kormány közlekedéspolitikájának ismerete nélkül.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.