A Shenzen kínai gazdasági lap jelentése szerint az amerikai óriásvállalat levelet írt a Goojje kínai kereső portálnak, amelyben közli: az általa használt embléma túlzottan hasonlít az övére és így megtévesztheti a felhasználókat, akik azt hihetik, a Google felhatalmazást adott a logó használatára – jelenti az AFP.
A Goojje-t a hírek szerint egy körülbelül húszfős csapat indította, miután kínai hackerek megtámadták a Google. A Google a támadást követően kilátásba helyezte, hogy elhagyja Kínát. Bár a portál látszólag a Google riválisának tűnik, a Goojje üzemeltetői üzeneteket adtak közre, amelyben maradásra bíztatták az amerikai óriáscéget.
A Goojje a Henan kínai üzleti lap szerint január 14-én kezdte meg működését. Az elnevezés többszörös szójátékot takar, hiszen a "jje" hangzó nővért jelent, míg a Google "gle" szótagjának jelentése báty. A Goojje keresési és közösségi szolgáltatásokat nyújt, kezdőlapja a Google-éhoz hasonló, emblémája pedig a Google és a legnépszerűbb kínai kereső, a Baidu logójának kombinációjának tűnik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.