Az ügyfélnek fizetési gondja esetében legelőször a szolgáltatóhoz kell és érdemes fordulnia - közölte a Tigáz, melyet a HEOL.hu idéz.
Az a legpraktikusabb, ha a fogyasztó a havi átalányfizetési megoldást választja. Ha leolvasás után fizetett és így halmozódott fel a tartozása, kérhet részletfizetési kedvezményt. Ebben az esetben először az egyhavi aktuális számlát kell egy összegben befizetni, majd a fennmaradó részt két további részletben törleszteni. A hozzátartozók, barátok, ismerősök is segíthetnek ilyenkor, ha Tigáz-utalványt vásárolnak a bajbajutottnak, de a kritikus időszakokra a „Számla-angyal” program is biztonságot jelenthet.
Megoldás lehet a védett fogyasztói státus kérelmezése is.
A védendő fogyasztók intézményét az Európai Unió előírásai alapján vezették be tavalyelőtt a villamosenergia-, tavaly januárban a gázszolgáltatás tekintetében. A nyilvántartásba vételt a fogyasztónak kell kezdeményeznie a szolgáltatónál. A kitöltött és aláírt nyomtatványhoz csatolni kell a szociális rászorultságot, illetve a fogyatékosság fennállását igazoló dokumentumokat.
A fogyasztóknak hathatós segítséget nyújthatnak a helyi önkormányzatok a jogosultság megállapításában és a kérelmek kitöltésében is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.