A Michelin nettó profitja 106 millió euróra esett vissza az előző évben feljegyzett 360 millió euróról. A forgalom 9,8 százalékkal 14,8 milliárd euróra csökkent. A válság hatására mind az új autók és teherautók abroncsigénye, mind a legnagyobb hasznot hozó csereabroncsok forgalma csökkent. Az egyszeri tételeket leszámítva az üzemi eredmény 6,3 százalékkal csökkent - jelenti a Bloomberg.
A teljes értékesítési volumen 15 százalékkal esett vissza, az Észak-Amerikában elszenvedett 10 százalékos mínuszt a kínai autógyártók részéről jelentkező, 65 százalékkal megnövekedett kereslet sem tudta ellensúlyozni. Az ázsiai ország piaca egyébként olyan mértékben növekedett, hogy a tavalyi évben első alkalommal túllépte az amerikai piac méretét.
A francia vállalat korábban közölte, hogy a helyzetet idén tovább nehezítheti a nyersanyagok árának visszarendeződése a tavalyi drasztikus olaj- és gumiárcsökkenést követően. A Michelin nem adott előrejelzést 2010-re, a cég fő célkiűzése a pozitív cash flow megőrzése.
Michel Rollier, a Michelin vezérigazgatója az idei kilátásokat illetően "nagy óvatosságra" intett és hangsúlyozta, hogy a vállalat továbbra is ügyel a költségvetési fegyelem betartására. A vállalat tavaly 7,1 százalékkal csökkentette az alkalmazottak számát, messze túlteljesítve ezzel a korábban kitűzött, évi 3-4 százalékos létszámcsökkentési célt.
Rollier a nyersanyagok drágulása miatt nem zárja ki a profitcsökkenést és nem tartja valószínűnek az árbevétel növekedését sem.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.