„Nem csak a mi plázáinkban dolgozunk, bekopogtatunk a versenytársakhoz is, mivel most már kőkeményen megméretjük magunkat a piacon” – summázta a TriGranit csoporton belül főleg üzemeltetési, ingatlankezelési, marketing- és kommunikációs feladatokat ellátó TriGranit Management (TM) Kft.-nek a területért felelős igazgatója, Tábori György az önálló profitcentrumként működő leányvállalat terveit. Példaként a közelmúltban átadott Allee bevásárlóközpontot említette, ahol komplex ajánlatuk van a holland és német tulajdonosok számára.
A csoport a közelmúltban fejezte be azt a nagyszabású központosítást, amit kikövetelt a válság. Először megfelezték a projekteket, összevonták a fejlesztési munkát a budapesti központba, ez törvényszerűen leépítésekkel járt bizonyos külföldi irodákban. Kivették a fejlesztői csoport területéről a bérbeadást és a marketinget, ezt csoportszinten a TM kezébe adták. Legutóbb a WestEnd, a budapesti Pólus Center, majd a Papp László Budapest Sportaréna vezetését helyezték új alapokra. Később összevonták a Demján Sándor érdekeltségébe tartozó Euroinvest projektjeinek kezelését is.
A TriGranit évekkel ezelőtt, 1,7-1,8 milliárd forintért nyerte el a sportaréna üzemeltetői megbízását. A rendezvények többségét most még külsős nagy cégek szervezik, de növekszik a saját rendezvények aránya. A TM-en belül ezzel foglalkozó részleg saját kommunikációval lép fel, és a saját marketingcsoport által hozott üzleteket is kihasználja – tájékoztatott Tábori György. Gyakorlatilag az egész TriGranit-hálózatot adják el felületként, ez történt legutóbb a Mercedesszel: az autókereskedő a Művészetek Palotája, a Papp László Budapest Sportaréna és a WestEnd berkein belül állíthatta ki termékét – sikerrel, mert bejött az eladásösztönző módszer. Említhetnénk a K&H új székházának telkét körülvevő palánkokat is, vagy azt, hogy lengyel és romániai plázák üzemeltetését nyerte el a TM egy olyan piacon, ahol – éppen az elmaradó fejlesztések miatt – élesedik a verseny.
A cégcsoport fejlesztési részlegénél ez évben Budapesten felgyorsulnak a K&H új székházának munkálatai. Egyelőre ez a TriGranit legnagyobb, folyamatban lévő magyarországi beruházása, de úgy tudjuk, a részleg a késleltetett WestEnd 2. előkészületein is dolgozik. Már biztos, hogy novemberben két nagy projektet fejeznek be külföldön. Constantában átvágják a szalagot a Polus Centernél, Zágrábban pedig – a cég szerencséjére nagy lökést kapva a tavaly ősszel szerzett 150 millió eurós hiteltől – átadják az Arena Centar nevű bevásárló- és szórakoztató-központot.
Közvetlen szomszédságunkban, Pozsony környékén a nyárra várják a Metropolis nevű többfunkciós központtal összefüggő városfejlesztési terv jóváhagyását. Egyelőre a két érintett önkormányzat által szervezett közmeghallgatások vannak napirenden. Ezek kimenetele most még megjósolhatatlan, előzetesen a központi kormányzat támogatta a beruházást. Jól jöhet a csoportnak, ha sikerül tető alá hozni a szerződéseket a központ főbb attrakcióit nyújtó tengerentúli cégekkel. Ezzel a háttérrel a finanszírozást is könnyebb levezényelni. Ezeken kívül terv még, hogy a közeli sportközpontot bevonják a projektbe, így még szélesebb körű lehet az a csomag, amelyet a hirdetőknek kínálhatnak.
A TriGranit továbbra is kiemelt szerepet szán a lengyel piacnak, hiszen azt tartja a legstabilabbnak a térségben. A krakkói Bonarka City Center – független megfigyelők szerint – berobbant a helyi piacra. Ezt alátámasztja, hogy a tavaly késő őszszel átadott bevásárlóközpontot az első 40 nap alatt több mint kétmillióan keresték fel, az üzemeltető tapasztalata szerint azóta is alig csappant az érdeklődés, ez a költéseken is lemérhető (erről azonban nem közöltek részleteket). Katowicében több tízezer négyzetméterrel bővítik a cég által felépített Silesia City Centert, a fővállalkozói tendert az Arcadom nyerte. E két központ üzemeltetését és marketingjét szintén egy cégbe szervezték, ezzel a megtakarítás mellett növelték a hatékonyságot is. A csoport harmadik és negyedik lengyel városa Poznan és Bydgoscz. Utóbbiról egyelőre semmi hír, viszont az előbbinél kitudódott – bár a TriGranit erről nem közölt részleteket –, hogy a Lengyel Államvasutak (PKP) már tárgyal a céggel egy WestEnd típusú projektről. Ennek során először a pályaudvar korszerűsítését végeznék el, és üzletek, parkolók és szórakoztatóegységek épülnének, később pedig irodaházak és lakások is.
„Különösen fontos üzenetet hordoz, hogy a kedvezőtlen gazdasági és pénzügyi feltételek között az elmúlt egy évben a TriGranit három helyet előrelépett.
Ez megerősíti a vállalat stratégiájának helyességét, hatékonyságát. Állami mentőcsomag nélkül, saját reputációnkon alapuló banki együttműködés mellett, időben hoztuk meg a szükséges intézkedéseket: így nem válságkezelésre, hanem a válság utáni vezető szerep megalapozására fordíthattuk az erőnket” – emelte ki Demján Sándor, a TriGranit elnöke.
„Különösen fontos üzenetet hordoz, hogy a kedvezőtlen gazdasági és pénzügyi feltételek között az elmúlt egy évben a TriGranit három helyet előrelépett.
Ez megerősíti a vállalat stratégiájának helyességét, hatékonyságát. Állami mentőcsomag nélkül, saját reputációnkon alapuló banki együttműködés mellett, időben hoztuk meg a szükséges intézkedéseket: így nem válságkezelésre, hanem a válság utáni vezető szerep megalapozására fordíthattuk az erőnket” – emelte ki Demján Sándor, a TriGranit elnöke.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.