A negyedik negyedévben az egyszeri tételeket leszámítva a Sanofi nettó profitja 10,4 százalékkal, 1,8 milliárd euróra növekedett, túlteljesítve ezzel a Reuters elemzőinek várakozásait. Az értékesítés 3,8 százalékkal emelkedett, elérve a 7,36 milliárd eurót. Ezt az eredményt jelentősen javította a H1N1 elleni vakcinák eladása: 362 millió eurós forgalmat hozott az oltóanyag a negyedik negyedévben.
A gyógyszergyártó saját előrejelzését túlteljesítve 13 százalékkal növelte az egy részvényre jutó profit emelkedését. A gyógyszergyár 2013-ig 2 milliárd eurós megtakarítást tervez, ebből 480 millió euró teljesült a múlt évben. Ebben az évben a Sanofi tovább növeli a költségcsökkentés mértékét.
Ugyanakkor a francia vállalatot óriási nyomás alá helyezik a generikus készítményeket gyártó riválisok. Ebben az évben négy nagy sikerű gyógyszer generikus változata is piacra kerül, közöttük lesz annak a Lovenoxnak az olcsóbb változata, amely tavaly 3,04 milliárd eurót termelt. A Sanofi a tevékenysége diverzifikálásával védekezik az olcsóbb termékeket gyártó ellenfelekkel szemben: terjeszkedik az állategészségügy és a fogyasztási cikkek terén, fókuszba helyei a fejlődő piacokat, valamint az innovációt.
Chris Viehbacher vezérigazgató megfogalmazása szerint ezeknek a növekedési platformoknak az eredményei már ellensúlyozzák a generikus készítmények hatását, rövid távon tompítják a sokkot, hosszabb távon pedig a növekedés alapjául szolgálnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.