Az Apple immár harmadik éve viszi el a pálmát és nevezi meg a Fortune a legjobban szeretett vállalatként. A 250 millió eladott iPod és 43 millió iPhone, valamint egy forradalmat ígérő tábla PC után ez talán nem is csoda. Az Apple egyébként az eddigi legnagyobb különbséggel győzött és ha még kétszer megszerzi az első helyet, utoléri a GE-t.
Második helyen a Google, a 23,6 milliárd dolláros eredményt produkáló óriásvállalat idén is javított pozícióján és az elemzők most azt figyelik, Android alapú telefonjai mekkora konkurenciát jelentenek majd az Apple számára.
Harmadik a Berkshire Hathaway, Warren Buffett legendája nem veszít erejéből, a tavalyi évben a cég külön felhívta magára a figyelmet azzal, hogy megvásárolta a Burlington Northern Santa Fe vasutat 26 milliárd dollárért. A Berkshire A és B részvényei minden idők legjobban teljesítő papírjai között szerepelnek.
Negyedik a Johnson & Johnson, amely a válság ellenére 22 százalékkal növelte eredményét és részvényei rendre a várakozások fölött teljesítenek, igaz tavaly 7 ezer főt elbocsátott a cég.
Ötödik az Amazon, amely első alkalommal került fel a listára. Bár a cég nem teszi közzé eredményeit, a Kindle e-olvasóval egyértelműen óriási sikert aratott az internetes kereskedő: mostanra minden tíz nyomtatott könyvre hat e-könyv jut az Amazonon lebonyolított vásárlások között.
Hatodik ismét egy háztartási óriás, a Procter & Gamble, amelyet tavaly július óta új vezér irányít. A fogyasztói fókuszáról híres cég Robert McDonald irányítása alatt több tucat olcsóbb terméket gyártott és innovációinak köszönhetően a válságot is jól vészelte át.
Hetedik helyen a Toyota, igaz, a lap még a nagy visszahívási ügy kezdetén végezte a felmérést az olvasók körében, így a japán autógyár a legnépszerűbb külföldi cégként került fel a listára – kérdés, a helyzet hogyan változik a jövőben?
Nyolcadik a Goldman Sachs csoport, amely nemhogy nem szenvedte meg a válságot, de hét helyet előre is ugrott a listán. Igaz, a pénzintézet tett is ezért, hiszen már 23 százalékos hozammal visszafizette a 10 milliárd dolláros állami támogatást.
Kilencedik a Wal-Mart kereskedelmi hálózat, amely 100 milliós heti vásárlószámával mostanra az amerikai kiskereskedelmi eladások 10 százalékát teszi ki. Az óriáscég 8,8 százalékos profitnövekedéssel büszkélkedhetett a tavalyi válságévben.
Tizedik a Coca-Cola, amely hazai pályán gyengélkedett, de Ázsiában bőven behozta a lemaradást. A cég környezetvédelmi elkötelezettségével is kivívta az olvasók elismerését és brandje töretlenül erős.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.