"Ha a padlószőnyeg nincs megfelelően rögzítve, beakadhat a gázpedál és balesetet okozhat. SOHA ne tegyenek egynél több szőnyeget a vezető ülése elé" – olvasható abban az üzenetben, amelyet a Toyota 2007-ben küldött az amerikai autókereskedőinek, két teljes évvel azelőtt, hogy kirobbant volna az ügyben a visszahívási botrány. A gond csak az, hogy ezt az üzenetet a cég az úgy nevezett Szerviz Hírlevélben adta közre, amelyet csak mintegy 1 500 Toyota és Lexus kereskedő kapott meg – tudósít a Reuters.
2008 áprilisában egy csaknem ugyanilyen tartalmú kommünikét kaptak a kereskedők, amelyben a Toyota megnevezte az érintett típusokat is. A cég mindkét esetben továbbította az üzeneteket az amerikai autópálya-biztonsági felügyeletnek, vagyis mind a Toyota, mind az illetékes hatóság többet és pontosabban tudott a problémáról, mint amit állít.
Egyébként nem a Toyota az egyetlen cég, amely a kereskedőknek küldött jelzésekkel próbálja megúszni a nyilvános visszahívást. A GM 2004-ben 1 millió dolláros bírságot kapott, amiért csöndben igyekezett megoldani egy technikai hibát.
A Fordot pedig a múlt hónapban érte kritika, mert a gyártó a kereskedőkön keresztül próbált elhárítani egy szoftverhibát, amelyet nem tekintett biztonsági kockázatnak. A második legnagyobb amerikai autógyár csak azt követően hozta nyilvánosságra a jelenséget, hogy az egyik tesztpilóta a fékerő csökkenését tapasztalta és ez megjelent egy fogyasztói jelentésben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.