Az AP elemzése szerint eddig legalább 89 csoportos per indult a Toyota ellen, ezek összesen 3 milliárd dolláros költséget jelenthetnek a cég számára. Ezek az eljárások nem tartalmazzák azokat a kártérítéseket, amelyeket a gázpedál beakadása miatti sérülések kapcsán követelnek a cégtől.
A csoportos eljárások keretében mintegy 6 millió Toyota tulajdonos áll elő követeléssel a céggel szemben, így ezek összességében nagyobb terhet jelenthetnek, mint az egy-egy alkalommal a sérülések miatt kifizetett kártérítések. Egy igazán nagyvonalú egyéni kártérítés mintegy 20 millió dollárt jelent, de a csoportos eljárásokban több millió autósnak ítélhetnek meg fejenként ezer dollárt. "Ha a Toyota helyében lennék, ezektől a perektől jobban tartanék" – mondta a hírügynökségnek a Pennsylvania Egyetem jogász professzora.
Az illetékes szövetségi bírók március 25-én döntenek arról, hogy a számtalan, egyenként akár több ezer autóst képviselő csoportos pereket egy eljárásba vonják-e. A pert indító autósok arra hivatkoznak, hogy a gépkocsik értéke jelentősen csökkent a visszahívási ügy miatt. bizonyítékként a Kelley Blue Book döntését hozzák fel, amely szerint az érintett Toyoták újraeladási ára átlag 3,5 százalékkal csökkent. Így egy Corolla eladási ára 300, egy Sequoiáé 700 dollárral csökkent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.