BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Íme, a tavalyi év kedvenc Škoda modellje

A Škoda értékesítési rekorddal zárta a tavalyi esztendőt, amely során összesen 684.226, azaz 1,4 százalékkal több autót szállított ki vásárlóinak, mint 2008-ban.

Az eladások e növekedése mögött elsősorban a kínai piac jelentős bővülése áll, ahol a márka összesen 122.556 járművet (+106,7 százalék) értékesített. Mindezt a német piacon elért eladási rekord egészíti ki, ahol a Škoda Auto a roncsprémium formájában biztosított állami támogatás mellett 162.328 autót (+44,3 százalék) adhatott át vásárlóinak.

A legnépszerűbb modellsorozatoknak 273.590 (+2,4 százalék), illetve 264.173 (+7,1 százalék) eladott példánnyal az Octavia valamint a Fabia bizonyult. A legnagyobb arányú növekedést az előző évhez képest 73,7 százalékkal, összesen 44.548 darabbal a Superb család könyvelhette el.

A Škoda Auto részkonszern forgalma 6,2 százalékkal alacsonyabb a korábbi esztendőénél. A működési eredmény tekintetében releváns (azaz a kínai kiszállítások nélküli) értékesítés mintegy 74 ezer darabos, vagyis 11,8 százalékos visszaesést mutat.

A legfontosabb gazdasági mutatók romlása a csökkenő eladások mellett a kisebb, azaz alacsonyabb nyereségtartalmú modellek magasabb részarányára, illetve az értékesítést támogató különböző intézkedésekre vezethető vissza. Tavaly 68 százalékkal, 3,46 milliárd koronára (135 millió euróra) csökkent a Skoda adózott eredménye.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.