Tíz év óta először esett a hazai reklámpiac, közel negyvenmilliárd forinttal költöttek kevesebbet a hirdetők 2009-ben, mint egy évvel korábban – derül ki a a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) 2009-re vonatkozó nettó reklámköltési adataiból, amelyeket ma délelőtt hoztak nyilvánosságra a Napi Gazdaság által szervezett "Célkeresztben a fogyasztó" című reklám-média konferencián.
A teljes reklámpiac tavaly így 162 milliárd forint volt. Skriba Judit, az MRSZ ügyvezetésének tagja a konferencián elmondta: legjobban a rádió, a közterület és a nyomtatott sajtó reklámbevételei zuhantak, mindhárom esetben átlagosan közel harmadával. A televíziós piac hirdetései bevételei 16,5 százalékkal estek, ez esetben Skriba Judit megjegyezte, hogy az országos tévécsatornák esetében nagyobb volt a visszaesés, míg a kis tematikus csatornák sokkal jobban tartották magukat.
Érdekesség, hogy a mozis hirdetések összege a válság dacára is nőni tudott mintegy 8 százalékkal, ám még így is csupán 800 millió forintos ez a szegmens, a teljes piacnak a fél százaléka. Az internet válságállónak bizonyult, 6,9 százalékos bővüléssel az online hirdetési piac 23,3 milliárd forintot tett ki tavaly.
„A reklámköltési adatok érzékeny műszerként mérik a gazdaság állapotát” – kommentálta Skriba Judit a számokat. Hozzátette: általánosságban elmondható, hogy a kisebb piaci szereplők, a tematikus tévécsatornák, helyi rádiók és lapok jobban tudtak alkalmazkodni a válsághoz és az általa megváltozott hirdetési szokásokhoz, így ők kisebb visszaeséssel, néhol stagnálással vagy enyhe növekedéssel úszták meg a tavalyi nehéz évet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.