A Toyotának máig kell eldöntenie, hogy befizeti-e a 16,4 millió dolláros bírságot vagy megfellebbezi az ítéletet. Az amerikai közlekedési minisztérium AP-nek nyilatkozó illetékese szerint a japán autógyár a büntetés kifizetése mellett döntött. A név nélkül nyilatkozó minisztériumi munkatárs úgy tudja, a Toyota inkább harminc napon belül kifizeti a bírságot, semmint hogy bíróság elé álljon.
Az autópálya-biztonsági felügyelet még soha nem szabott ki ekkora bírságot egy autógyárra, a most megítélt 16,4 millió dollár a maximális összeg, amelyet a szövetségi jog értelmében egy cégre kiszabhatnak. A Toyota ugyan nem tervezi, hogy nyíltan elismeri felelősségét a beakadó gázpedálok ügye kapcsán, de a kormány szempontjából a bírság megfizetése egyúttal beismerést jelent.
A Toyota vasárnap jelentette be, hogy az eddig csaknem 9 millió autó után újabb 870 ezer modellt hív vissza. A 870 ezer Toyota Siennát korróziós gondok miatt rendelik vissza. A visszahívás az Egyesült Államokban 600 ezer, Kanadában 270 ezer autót érint. Legutóbb a Lexus GX 460 terepjárók forgalmazását állították le az Egyesült Államokban, miután egy befolyásos amerikai fogyasztóvédelmi magazin stabilitási hibákat tárt fel a tesztvezetés során.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.