Az Exxon Mobil ugyan elvesztette a legnagyobb amerikai vállalatnak járó címet, de 19,3 milliárd dolláros tavalyi profitjával a legnyereségesebb vállalatként végzett a Fortune listáján. Az Exxon teljesítményének megítéléséhez érdemes figyelembe venni, hogy tavaly 27 milliárd dollárt költött kutatásra, profitja mégis magasabb, mint Macedónia GDP-je.
Második helyen a Microsoft, 14,6 milliárd dollárral. A Windows hét segítségével harmadával emelkedett az operációs rendszer üzletág eredménye, a Bing kereső pedig növelte piaci részesedését. Igaz, Steve Ballmer cége nem örülhet feltétlenül, hogy az értékesítések – most először – csökkentek.
A bronzérmet a Wal-Mart vitte el, 14,3 milliárd dolláros profittal. A TV-től samponig minden forgalmazó diszkont áruház egyértelműen a válság nyertese.
Negyedik a Procter & Gamble, amely ugyan megszenvedte a válságot, hiszen a fogyasztók egy része elfordult a márkás termékektől. Ugyanakkor a cég 4 milliárd dollár összértékben emelte termékeinek árát, így 13,4 milliárdos profitot gyűjtött.
Ötödik helyen végzett az IBM, szintén 13,4 milliárd dolláros eredménnyel. Az óriás 9 százalékkal emelte nyereségét azzal, hogy a szolgáltatásokra és a szoftverekre koncentrált.
Hatodik a Goldman Sachs csoport, amely a második negyedévben 3,4 milliárd dolláros profitot jelentett, a teljes évben pedig mintegy hatszorosára 13, 4 milliárd dollárra emelte profitját, igaz, a jelenlegi nyomozás jelentősen árthat a hírnevének.
12,9 milliárd dollárral hetedik helyen a Merck, amelyet elsősorban a Schering-Plough felvásárlása segítetett az élénkítésben. Igaz, a gyógyszergyár nagyrészt egyszer jelentkező nyereséget szerzett a rivális megvásárlásából.
Nyolcadik 12,5 milliárd dollárral az AT&T, amely az elmúlt időszakban főleg az iPhone előfizetéseknek köszönheti lendületét, annak ellenére, hogy – éppen a mobilelőfizetések növekedése miatt – 17 milliárd dollárt kellett a hálózat fejlesztésére költenie.
Kilencedik a Wells Fargo, amely kockázatos döntést hozott a Wachovia megvásárlásával. A pénzügyi válság csúcsán megvásárolt pénzintézet által megkétszereződött a vállalat mérete, a Wells Fargo pedig 2009-ben minden negyedévet pluszban zárt, a teljes évben 12,3 milliárd dollárt gyűjtött.
Tizedik a Johnson & Johnson, szintén 12,3 milliárd dollárral, annak ellenére, hogy 3 milliárd dollár értékben jártak le a cég szabadalmi jogai. Az idei évben 900 millió dollár megtakarítására készül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.