A genfi, párizsi, tokiói és detroiti kiállításokhoz hasonlóan immár elismert nemzetközi eseménnyé nőtte ki magát a pekingi autós seregszemle. 2010. évit negyven futballpályányi területen rendezik, s a várhatóan 700 ezer érdeklődő 990 autót csodálhat meg. Közülük 89-ről most először rántják le a leplet. Tizenhat ország, illetve terület összesen 2100 autóipari gyártója vesz részt a bemutatón.
A külföldi kiállítók mindegyike elégedettséggel köszöntötte a kínai médiát, rajtuk keresztül - portékáját dicsérve - a vásárlók kegyeit kereste. Legyen az a Posche, a Bentley, a Maserati, a Mercedes, a Rolls Royce, az Audi, a Toyota és a kínai piacon immár jól ismert és kedvelt valamennyi világmárka mögött álló gyárak, vállalatok vezetői, mind azt érzékeltették, hogy a jelenlétük óta mekkora arányban sikerült növelniük az eladásaikat, és arról arról beszéltek, hogy milyen merésznek tetsző kapacitásbővítési, értékesítési terveik vannak. Kína a növekedés forrása - állítják.
A luxusautók gyártói közül a Mercedes Benz China csak az idei év első negyedében 23.610 darabot adott el, 112 százalékos növekedést elérve a tavalyi év azonos időszakához képest.
A General Motors márciusban 68 százalékkal értékesített többet, mint egy évvel korábban. Az első negyedévi 620 ezer darabos eladása pedig nagyjából megfelel a teljes 2005. évinek. Az idén 2 millió darabot, 2015-re pedig 3 milliót szánnak a kínai fogyasztóknak.
A BMW nyilvánosságra hozott tervei között szerepel második kínai gyárának megépítése és a kapacitásának bővítése évi 100 ezer darabra. A BMW-ből tavaly 90 ezer darab talált vevőre Kínában, a cég immár negyedik legnagyobb piacán. Az idén valószínűleg megelőzi az Egyesült Királyságot, s a harmadik helyre jön fel. Dílerhálózatát a cég 20-ról 170-re kívánja növelni. Becslése szerint eladásait évi 300 ezerre fogja tudni fokozni.
Előrejelzések szerint a világ legnagyobb autópiaca az idén 13-17 százalékkal bővül, ami körülbelül 16 millió darab új autót jelent a kínai utakon. Tavaly - nem kis részben a kormány ösztönző intézkedéseinek köszönhetően - 13 millió 600 ezer darab autót adtak el, ami akkor 45-50 százalékos emelkedést jelentett. A személyautók eladásában az idén nagyjából 20 százalékos növekedést várnak.
Kínában ezer emberből 30-nak van gépkocsija, míg az Egyesült Államokban ez a szám 7-800. A statisztikai felmérések azt mutatják, hogy a kínai autóvásárlók több mint 80 százaléka első tulajdonos.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.